۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۲

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیریها بین آذربایجان و ارمنستان

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیریها بین آذربایجان و ارمنستان

اتحادیه اروپا توقف فوری درگیری ها بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه اروپا توقف فوری درگیری‌ها بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: جلوگیری از تنش و احترام کامل به آتش بس و بازگشت به میز مذاکرات برای یافتن راهکارهای مبتنی بر گفتگو ضرورت دارد.

وی همچنین نسبت به بر جاماندن کشته و زخمی در این درگیری ها ابراز تاسف کرد و افزود: اتحادیه اروپا همچنان برای کمک به مهار تنش ها و ادامه پایبندی به صلح و ثبات دائم در جنوب قفقاز تلاش می کند.

لازم به ذکر است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک نظامی ارتش این کشور در پی آتش نیروهای نظامی ارمنستانی در قره باغ کشته شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت که نیروهای نظامی ارمنستانی صبح امروز مواضع ارتش این کشور در استان لاچین را زیر آتش سنگین قرار دادند.

گزارش باکو در این خصوص حاکیست: آنار کاظم اف، سرباز ارتش آذربایجان در نتیجه اصابت گلوله شلیک شده از سوی نیروهای ارمنستانی در قره‌باغ جان خود را از دست داده است.

از سوی دیگر، به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت خارجه ارمنستان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم جلوی رفتار تهاجمی آذربایجان در قره‌باغ را بگیرد.

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس در قره باغ نقض شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: ما برای تثبیت اوضاع در قره باغ کوهستانی تلاش می‌کنیم.

کد خبر 5555620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • CA ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      پهپادهای بیرقدار ترکیه اگر چلوی انها گرفته نشود باقی مانده ارتش و نیروهای زرهی و سیستم های دفاعی ارمنستان را نابود می کنند. سیستم های دفاع هوایی روسیه توان مقابله با انها را ندارن در جنگ اوکراین ابن موضوغ تایید شد