تحولات لحظه به لحظه حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت در واکنش اولیه مقاومت/ ۱۲ شهید و ۶۰ زخمی

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت در واکنش اولیه مقاومت/ ۱۲ شهید و ۶۰ زخمی

رژیم صهیونیستی عصر امروز جمعه، حمله ددمنشانه ای را به غزه آغاز کرده است که تاکنون شماری از فلسطینی ها از جمله یک کودک ۵ ساله فلسطینی بر اثر این حملات شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، ارتش رژیم صهیونسیتی عصر امروز جمعه دست به حملات وحشیانه به نوار غزه زد که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها از جمله کودکان فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه

منابع فلسطینی بامداد شنبه از حمله مجدد جنگنده های صهیونیست به مواضع گروهان های قدس در جنوب شهر دیر البلح در مرکز غزه خبر دادند.

پارلمان عربی: جامعه بین الملل برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی دخالت کند

پارلمان عربی با صدور بیانیه ای تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

پارلمان عربی مسئولیت پیامدهای خطرناک تنش آفرینی علیه ملت فلسطین را متوجه مقامات رژیم اشغالگر دانسته و بمباران اهداف غیرنظامی در غزه را نقض صریح قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و معاهدات و مبانی بین المللی و حقوق بشر برشمرد.

پارلمان عربی همچنین دخالت فوری جامعه بین الملل برای توقف تجاوز به ملت بی دفاع فلسطین و زنان و کودکان آنها را خواستار شد.

حکمفرما شدن آرامش محتاطانه در غزه

خبرنگار شبکه خبری المیادین بامداد شنبه از حکمفرمایی آرامش محتاطانه در سراسر نوار غزه همزمان با پرواز پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.

حزب الله عراق: تجاوز صهیونیست‌ها به غزه نشانگر خوی جنایتکار آنهاست

گردان‌های حزب الله عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داد.

گردان‌های حزب الله تاکید کرد: ما از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور برادرانمان در غزه متعجب نشدیم بلکه تداوم سکوت کشورهای عربی ما را متعجب ساخته است.

حزب الله عراق افزود: تداوم تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به ملت مقاوم فلسطین نتیجه پذیرش عادی سازی روابط از سوی رژیم‌های سازشکار است.

گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد: اقدام دشمن در ترور و بمباران ساختمان‌های مسکونی غزه نشانگر خوی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است.

تلاش مصر برای آرام سازی اوضاع

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای از تماس‌های فشرده برای آرام سازی اوضاع در غزه خبر داد.

الازهر بر اتحاد اعراب و مسلمانان برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد

الازهر مصر به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی منجر شده است، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، الازهر مصر با صدور بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان را که ده‌ها مجروح هم برجا گذاشته است، محکوم کرد.

الازهر همچنین سکوت غیرمعقول و غیرقابل قبول بین المللی را که موجب تشویق رژیم صهیونیستی به تداوم نقض حقوق بشر است، محکوم نمود.

در بیانیه الازهر آمده است: اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در حق فلسطینی ها و نقض حقوق بشر، هدف قرار دادن غیرنظامیان و منازل آنها و غصب اراضی و دارایی های آنان و توسعه شهرک سازی و تغییر وضعیت تاریخی و قانونی شهرهای فلسطین نقطه سیاهی بر پیشانی جامعه بشری و بین المللی و اقدامی جنایتکارانه است که به کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی افزوده می شود.

الازهر همچنین بر ضرورت اتحاد اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطینی‌ها و موضوع عادلانه و مبارزه مشروع آنها تاکید کرد.

تقلای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حملات تلافی جویانه مقاومت

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان از تقلای رژیم صهیونیستی برای توقف حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوز به غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، احسان عطایا گفت که رژیم صهیونیستی سعی دارد یک میانجی بین المللی را برای توقف واکنش مقاومت وارد صحنه کند.

وی افزود: اسرائیل از طریق میانجیگران توقف تنش‌ها را خواستار شد اما ما نپذیرفتیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: رژیم اشغالگر از خطوط قرمز عبور کرده و ما در ابتدای راه هستیم و سخن گفتن از میانجیگری‌ها جایی ندارد.

تماس اسماعیل هنیه با مقامات اطلاعاتی مصر

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با مقامات اطلاعاتی مصر مسئولیت کامل رویدادهای غزه را برعهده رژیم صهیونیستی دانست.

هنیه همچنین گفت که بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

اسماعیل هنیه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر هم به صورت تلفنی درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کرد.

هنیه در این تماس تلفنی گفت: جنایات علیه ملت ما در غزه نشانگر مقاصد خصمانه رژیم اشغالگر تحت توجیهات واهی است.

وی همچنین توقف کامل تجاوز به نوار غزه را خواستار شد.

سازمان همکاری اسلامی تجاوز اسرائیل را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای تجاوز اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و مسئولیت کامل پیامدهای تشدید تنش‌ها را برعهده رژیم اشغالگر دانست.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه بین الملل و بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت های خود برای توقف تجاوز ظالمانه اسرائیل به نوار غزه عمل نمایند.

اعلام حمایت جنبش عصائب اهل الحق عراق از مقاومت فلسطین

جنبش عصائب اهل الحق عراق از دولت و گروه‌های ملی مردمی این کشور خواست تا از پایداری ملت فلسطین حمایت و پشتیبانی کنند.

این جنبش اعلام کرد: ما همبستگی ابدی خود را با ملت و مقاومت شجاع فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌های متجاوز اعلام می‌کنیم.

هشدار امارات به اتباعش در تل آویو

سفارت امارات در تل آویو از اتباع مقیم این کشور در تل آویو خواست تا با حفظ احتیاط، در شرایط اضطراری با این سفارتخانه در تماس باشند.

گفتگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا

شبکه خبری الجزیره از گفتگوی تلفنی بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در پی حمله به نوار غزه خبر داد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گانتز تماس تلفنی را با وزیر دفاع آمریکا پیرامون اوضاع غزه برقرار کرد و وی را در جریان حملات به نوار غزه قرار داد.

اردن و تونس توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

وزارت امور خارجه اردن بر ضرورت توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد و از جامعه بین الملل خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و حمایت از ملت فلسطین اقدام فوری و تاثیرگذار انجام دهد.

«هیثم ابوالفول» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات تنش زای اسرائیل و ایجاد رعب و وحشت بین غیرنظامیان که تنها به افزایش تنش و خشونت‌ها منجر خواهد شد، هشدار داد.

وی افزود: حل مشکل نوار غزه و جلوگیری از وخامت خشونت‌ها با ایجاد دورنمای سیاسی حقیقی از طریق بازگشت به میز مذاکرات برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار دو دولت و رفع محاصره ظالمانه نوار غزه و تامین سریع نیازهای انسانی آن و احترام به قوانین بین المللی ممکن است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه تونس هم از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین عمل نماید.

وزارت خارجه تونس بر ضرورت حمایت بین المللی لازم از ملت فلسطین و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وزارت خارجه تونس همچنین بر پایبندی ثابت به تداوم حمایت از حق ملت فلسطین تا زمان پایان اشغالگری تاکید نمود.

وزارت خارجه الجزائر هم حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و نسبت به تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی نمود.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ مقاومت

منابع فلسطینی بامداد شنبه از تداوم حملات جنگنده‌های صهیونیست به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند.

جنگنده‌های صهیونیست شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

در همین حال، منابع فلسطینی گزارش دادند که گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه ادامه می‌دهد.

منابع فلسطینی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه، سدیروت و عسقلان و نیز جنوب تل آویو خبر دادند.

النجباء: تمام محور مقاومت در کنار مقاومت فلسطین است

دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین با واکنش یکپارچه به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دشمن را شوکه کردند.

بر اساس این گزارش، اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء گفت: ما در آمادگی به سر می بریم چرا که این نبرد، نبرد همه ما است.

وی خطاب به مقاومت فلسطین افزود: این نبرد، نبرد همه ما است و تمام محور مقاومت در کنار شما ایستاده است.

آماده باش گروهان‌های قدس در کرانه باختری

گروهان‌های قدس در کرانه باختری از آماده باش نیروهای خود و آغاز هدف قرار دادن مواضع دشمن در امتداد کرانه باختری خبر داد.

عزیمت هیات مصری به غزه

منابع خبری از عزیمت یک هیات امنیتی مصر به نوار غزه به منظور آرام سازی اوضاع بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

از سوی دیگر، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حملات این رژیم به نوار غزه هنوز تمام نشده است.

شلیک مجدد راکت از غزه به فلسطین اشغالی

گروه‌های مقاومت فلسطین شامگاه جمعه بار دیگر اقدام به شلیک موشک از نوار غزه به سمت فلسطینی اشغالی کردند.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن تجاوز اسرائیل به غزه، توقف فوری این تجاوز را خواستار شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد: تجاوز اسرائیل به غزه را محکوم می‌کنیم و اقدام بین المللی فوری برای توقف آن و حمایت از ملت فلسطین را خواستار هستیم.

قطر اقدام فوری جامعه بین الملل برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها را خواستار شد

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و بر ضرورت اقدام فوری جامعه بین الملل برای توقف تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان را خواستار شد.

دوحه همچنین بر موضع ثابت خود در قبال موضوع فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد.

انصارالله یمن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ترور تیسیر الجعبری فرمانده ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را محکوم کرد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: تجاوز اسرائیل به نوار غزه و جنایت ترور تیسیر الجعبری فرمانده ارشد گروهان‌های قدس را به شدت محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: به جنبش جهاد اسلامی و گروهان‌های قدس شهادت الجعبری را تبریک و تسلیت می‌گوئیم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین بر حق ملت و مقاومت فلسطین برای واکنش به تجاوز ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

آماده باش گردان‌های ناصر صلاح الدین

گردان‌های ناصر صلاح الدین از آماده باش تمام نیروهای خود در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد که جنایت رژیم اشغالگر بدون پاسخ نخواهد ماند و نبرد با دشمن ادامه دارد و شهرک نشینان صهیونیست فوراً به پناهگاه‌ها فرار کنند.

شلیک بیش از ۱۰۰ فروند راکت در پاسخ اولیه مقاومت فلسطین

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در چارچوب واکنش اولیه به جنایت ترور تیسیر الجعبری و برادران شهیدش، بیش از ۱۰۰ راکت را به سمت تل آیو، فلسطین اشغالی و مناطق مجاور غزه شلیک کرده است.

جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی

سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری الجزیره، با جانبداری از صهیونیست‌ها گفت که واشنگتن از آنچه وی «حق اسرائیل در دفاع از خودش» نامید، حمایت می‌کند و طرف‌ها را به جلوگیری از تشدید تنش‌ها دعوت می‌کند.

به صدا درآمدن آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی / شلیک راکت از غزه

منابع فلسطینی شامگاه جمعه از به صدا درآمدن آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع فلسطینی از شلیک موشک‌های مقاومت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در همین راستا، گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه جمعه چندین راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در اشدود، عسقلان و مناطق مجاور غزه خبر دادند.

این در حالی است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی: گدازه‌های آتش بر سر صهیونیست‌ها فرود خواهد آمد

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی اعلام کرد: خون فرمانده شهید تیسیر الجعبری و همه شهدای ملت ما پایمال نخواهد شد و گدازه‌های آتش بر سر صهیونیست‌ها فرو خواهد آمد.

جدیدترین آمار شهدا و زخمی شدگان

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حمله به غزه تا این لحظه به ۱۲ نفر رسیده است.

قبل از این ۱۰ نفر در این حملات به شهادت رسیده بودند و دقایقی پیش دو نفر دیگر در رفح و محله شجاعیه در شرق غزه به شهادت رسیدند.

شمار مجروحان نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

حزب الله لبنان: در کنار ملت فلسطین هستیم

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به حمله رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد.

حزب الله لبنان ضمن تسلیت شهادت تیسیر الجعبری و برخی دیگر از فرماندهان جهاد اسلامی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، به جنبش جهاد اسلامی فلسطین، همبستگی گروههای مقاومت فلسطین را ستود.

در این بیانیه حزب الله ضمن تاکید بر وحدت مواضع گروههای فلسطینی اعلام کرد: وحدت عامل اساسی پیروزی بر دشمن است.

حزب الله لبنان در این بیانیه آورده است: ما بر حمایت دائمی و ثابت از ملت فلسطین و قرار گرفتن در کنار این ملت مظلوم و مقاومت شجاع آن برای آزادی سرزمین فلسطین و اسیران و تحقق اهداف مشروع آن تاکید می‌کنیم. ما از همه اقدامات و گام‌های اتخاذ شده فرماندهی جهاد اسلامی در واکنش به حمله و جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

حزب الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: ملت فلسطین که جانفشانی زیادی کرده است هرگز این جنایت شنیع و ناجوانمردانه اسرائیل خدشه‌ای در عزمش وارد نخواهد شد و این جنایت عزم ملت فلسطین را برای ادامه راه تا تحقق پیروزی و آزادسازی سرزمین فلسطین راسخ‌تر از قبل خواهد کرد.

آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تاکنون در این حملات ۱۰ فلسطینی شهید و ۵۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول نظامی این رژیم مدعی شد: عملیات نظامی علیه غزه یک عملیات یک یا دو ساعته نیست و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. ما هنوز حرف آخر را نزدیم و کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.

بیانیه اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین

اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: دشمن بزدل یورشی علیه فلسطین کل فلسطین از صحن مسجدالاقصی تا جنین گرفته، آغاز کرده است و امروز فرمانده برجسته و برخی از رزمندگان و غیرنظامیان را در جریان حمله به ملت ما به شهادت رساند.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: ما دشمن صهیونیست را مسئول کامل این حمله می‌دانیم. دشمن در برآوردهای خود مرتکب اشتباه شده است. ما تاکید می‌کنیم که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و واکنش مقاومت حتمی است.

در این بیانیه آمده است: واکنش را فرماندهان مقاومت مشخص می‌کنند.

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین با اشاره به رایزنی‌های جاری میان فرماندهان برای اقدامات پیش رو، اعلام کرد: به دشمن اجازه تعدی به ملتمان را نخواهیم داد و دشمن نخواهد توانست که پایداری و مقاومت ملت ما در هم بشکند. پیروزی از آن مقاومت است.

به گزارش شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه ۹ نفر شهید و ۴۴ نفر هم مجروح شدند. در بین این شهدا یک کودک پنج ساله فلسطینی نیز دیده می‌شود.

حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب غزه

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی دقایقی پیش اهدافی را در جنوب غزه مورد حمله قرار دادند.

صهیونیست‌ها درهای پناهگاه‌ها را باز کردند

در پی تهدید مقاومت برای پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی، تمامی پناهگاه‌ها در شهرهای جنوب فلسطین اشغالی بازگشایی شد. سامانه‌های گنبد آهنین هم در تل‌آویو و قدس اشغالی به حالت آماده‌باش در آمده است.

دست به دامان شدن تل آویو به میانجی گران

آکسیوس نوشت: از طریق تعدادی میانجی به حماس پیام فرستاده تا از تشدید بیشتر در غزه جلوگیری کند

شمار شهدای حمله به غزه به ۹ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۹ نفر بر اثر حملات به شهادت رسیده‌اند.

شمار شهدا به این شرح است:

تیسیر محمود الجعبری ۵۰ ساله

عماد عبدالرحیم شلح ۵۰ ساله

یوسف سلمان قدوم ۲۴ ساله

سلامه محارب عابد ۴۱ ساله

دنیانا عدنان عطیه العمور ۲۲ ساله

محمد احمد عبدالفتاح المدهون ۲۶ ساله

فضل مصطفی زعرب ۳۰ ساله

محمد حسن البیوک ۳۵ ساله

استقرار گنبد آهنین از سوی صهیونیستها از بیم حملات موشکی مقاومت

شهادت دو فرمانده گروهان‌های قدس در غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی دو فرمانده گروهان‌های قدس به نام تیسیر الجعبری و عبدالله قدوم به شهادت رسیدند.

استقرار گنبد آهنین از سوی صهیونیستها از بیم حملات موشکی مقاومت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که در حمله این رژیم به نوار غزه ۱۵ نفر از فعالان و رهبران جهاد اسلامی از جمله تیسیر الجعبری ترور شدند.

استقرار سامانه گنبد آهنین از بیم حملات مقاومت

منابع صهیونیستی از استقرار گسترده سیستم گنبد آهنین در مناطق مختلف اراضی اشغالی از جمله قدس در راستای آمادگی برای حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرکزی اراضی اشغالی سامانه گنبد آهنین مستقر کرده است.

ارتش این رژیم به صهیونیست‌های ساکن مناطق واقع در شعاع هشتاد کیلومتری غزه دستورات ویژه صادر کرده است.

المیادین گزارش داد که بسیاری از شهرک نشینان صهیونیست اطراف غزه از بیم حملات موشکی مقاومت در حال فرار از این مناطق هستند.

تغییر مسیر حرکت پروازهای فرودگاه تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مسیر پروازها از فرودگاه تل آویو به سمت شرق تغییر داده شده است.

صهیونیست‌ها همچنان در پناهگاه به سر می‌برند

مقامات صهیونیست همچنین به شهرک نشینان اطراف غزه توصیه کرده‌اند همچنان در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

النخاله: مقاومت با تمام توان وارد عمل خواهد شد

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این حمله در گفتگو با المیادین تاکید کرد: امروز روزی پیروزی ماست و رژیم صهیونیستی باید منتظر نبردی جدی باشد. امروز روز آزمایش مقاومت فلسطین در برابر این تجاوز رژیم صهیونیستی است. ما به سوی جبهه‌های نبرد خواهیم رفت و خدا می‌خواهیم که به مجاهدان مقاومت توفیق داده و صهیونیست‌ها را مورد عذاب قرار دهد.

وی افزود: نیروهای مقاومت باید یکپارچه بایستند و جنبش جهاد اسلامی در این نبرد هیچ خط قرمزی ندارد، نه توقفی در کار خواهد بود و نه میانجیگری پذیرفته می‌شود. ما در برابر یک آزمایش واقعی قرار داریم و ملت فلسطین باید قدرت مواجهه و رویارویی خود را به اثبات برساند.

وی افزود: گردان‌های قدس با همه گروه‌های مقاومت به طور یکپارچه در برابر این تجاوز صف آرایی خواهد کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: پیام من به همه مبارزان مقاومت در فلسطین این است که باید با یک قلب واحد در برابر رژیم صهیونیستی وارد نبرد شویم. دشمن باید بداند که خودش جنگ را آغاز کرده و باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.

وی افزود: ما هرگز در این نبرد خط قرمزی نداریم و هم اکنون در برابر مردم فلسطین تاکید می‌کنم که تل آویو زیر ضربات موشکی مقاومت قرار خواهد.

زیاد النخاله تاکید کرد: به همه اعضای گردان‌های قدس و دیگر مبارزان مقاومت می گویم که ما هرگز عقب نشینی نکرده و تریدی به دل راه نخواهیم داد، این یک دستور میدانی و عملیاتی است که براساس طرح از پیش برنامه ریزی شده عمل کنیم.

صهیونیست‌ها به پناهگاه رفتند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که در پی حملات امروز علیه غزه، پناهگاه‌ها در شهر عسقلان (اطراف غزه) به روی شهرک نشینان بازگشایی شده است.

حماس: اشغالگران باید تاوان بدهند

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ارتباط با تجاوز امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: رژیم صهیونیستی آغاز گر این درگیری بوده و یک جنایت جدید را مرتکب شده است، پس باید بهای آن را پرداخته و مسئولیت کامل اقدامات خود را متحمل شود.

وی افزود: مقاومت با همه شاخه‌های نظامی و گروه‌های یکپارچه‌اش در این نبرد حضور خواهد داشت و پاسخ خود را با تمام قدرت خواهد داد، ما نمی‌توانیم ادامه شرایط را با وضعیت کنونی قبول کنیم.

واکنش جبهه خلق فلسطین به تجاوزات رژیم صهیونیستی

جبهه خلق فلسطین اعلام کرد: ما دشمن را مسئول کامل حمله به غزه نیز پیامدهای جنایت ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس می‌دانیم.

شهادت فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس

در تحولی دیگر، یک منبع در جنبش جهاد اسلامی به الجزیره گفت: در حمله هوایی امروز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس به شهادت رسیده است.

موضع گیری رهبر جهاد اسلامی تا دقایقی دیگر

شبکه المیادین نیز گزارش داد که زیاد النخاله رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تا دقایقی دیگر درباره این حمله موضع گیری خواهد کرد و این سخنان به طور مستقیم از المیادین پخش خواهد شد.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه/ شهادت یک فلسطینی

منابع بیمارستانی فلسطین از انتقال مجروحان این حملات به بیمارستان خبر دادند.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه/ شهادت یک فلسطینی

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در خبری فوری اعلام کرد که در حمله هوایی امروز به غزه یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه ترور شده است.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جنگی را علیه ملت فلسطین آغاز کرده و بر ما واجب از مردم و خودمان دفاع کنیم.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی اجاز نمی‌دهیم که سیاست‌های هدفمند خود را در راستای از بین برد مقاومت و پایداری (ملت فلسطین) اجرایی کند.

حمله صهیونیست‌ها به غزه

منابع فلسطینی لحظاتی پیش از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه/ شهادت یک فلسطینی

این منابع تصاویری از این حملات نیز منتشر کرده‌اند.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی غزه را هدف قرار دادند+ تصاویر

به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره این حمله گفت: ارتش اسرائیل حملاتی را علیه نوارغزه انجام داده و شرایط فوق العاده را در جبهه داخلی برقرار کرده است.

بنابر ادعای منابع صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله مواضع متعلق به جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

المیادین در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف برج فلسطین در مرکز غزه و چند برج دیده بانی مقاومت را هدف قرار داده است.

وبگاه قدس الاخباریه نیز گزارش داد که بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی در زمینه هدف قرار دادن مواضع مرتبط با جهاد اسلامی، در این حمله یک آپارتمان مسکونی در مرکز غزه هدف قرار گرفته و چندین غیر نظامی نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار قدس الاخباریه همچنین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الشجاعیه غزه و زخمی شدن چند فلسطینی خبر داد.

حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

درخواست تل آویو از صهیونیست‌ها برای ماندن در منازل

در همین ارتباط ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان اطراف غزه خواست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

ارتش این رژیم اعلام کرد که عملیات جدیدی را در غزه آغاز کرده است.

در حال تکمیل..

کد خبر 5556733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در غزه هدف قرار داد/ پس چرا آلمان جنایتکار و امارات جنایتکار هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ و فقط این جنایتکاران در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.