۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴

آتش سوزی جنگل ها در جنوب فرانسه

آتش سوزی جنگل ها در جنوب فرانسه

آتش سوزی جنگل ها در جنوب غربی فرانسه همزمان با موجد شدید گرما در قاره اروپا، منجر به آواره شدن هزاران نفر از مناطق خود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آتش سوزی جنگل‌ها در جنوب غربی فرانسه همزمان با موج شدید گرما در اروپا، هزاران نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

بر اساس این گزارش، درپی این آتش سوزی ۱۶ خانه ویران شده و ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دچار حریق گشته و حدود ۶ هزار خانواده ناچار به ترک مناطق خود شده اند.

فرانسه همانند دیگر کشورهای اروپا، با موج بی سابقه گرما و خشکسالی مواجه است که طی دو ماه گذشته منجر به آتش سوزی متعدد جنگل‌ها در سراسر این قاره شده است.

لازم به ذکر است که موج گرمای بی‌سابقه‌ای در اروپا حاکم شده و این امر باعث آتش‌سوزی‌های ویرانگر در سراسر این قاره شده است و آتش‌سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از اسپانیا و فرانسه را فراگرفته است.

این در حالی است که کریستف بیشوف وزیر اصلاحات محیط زیستی فرانسه هم پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ شهر در فرانسه به دلیل خشکسالی که در این کشور رخ داده است، آب آشامیدنی ندارند.

بیشوف در برنامه تلویزیونی BFMTV گفت: امروز در بیش از ۱۰۰ شهر فرانسه آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تشدید محدودیت ها در زمینه استفاده از منابع آبی ، افزود: آب آشامیدنی با استفاده از کامیون به این شهرها تحویل داده می شود، چون در لوله ها آب آشامیدنی وجود ندارد.

موج سوم گرما از اول ماه آگوست جاری فرانسه را فرا گرفته است. همچنین سطح نارنجی آب و هوایی که نشان از گرمای شدید دارد در ۵ منطقه از کشور فرانسه اعلام شد. دمای هوا در جنوب غرب کشور این روزها به ۴۰ درجه بالای صفر رسیده است.

گفتنی است پیش از این نیز، دولت فرانسه اعلام کرده بود که به دلیل موج شدید گرما و خشکسالی محدودیت هایی را برای استفاده از آب اعمال می کند.

کد خبر 5560510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha