۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰

همزمان با سراسر کشور؛

«مهرواره بانور» باهدف حل مشکلات مردم محلات اردبیل آغاز به کار کرد

«مهرواره بانور» باهدف حل مشکلات مردم محلات اردبیل آغاز به کار کرد

اردبیل-راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل و دبیر اجرایی «مهرواره بانور» از آغاز فعالیت این مهرواره همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و گفت: حل مسائل و مشکلات محلات در دستور کار است.

حجت الاسلام محمد صادق قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت مردمی کردن فعالیت‌ها و ترویج مشارکت جهادی فعالان فرهنگی و دینی در جامعه اظهار کرد: «مهرواره بانور» با هدف حل مشکلات مردم محلات به همت بانوان محله و مسجد، هم زمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی حل مشکلات و تحکیم بنیان خانواده را اولویت اصلی در برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: این مهرواره با همکاری شریکه الامامان، بانوان فعال محلات و کنشگران فرهنگی هر منطقه و امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی در دو بخش حل مسئله و خاطره نویسی تبلیغی با بررسی مسائل و مشکلات محلات و رصد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف برگزار می‌شود.

«مهرواره بانور» باهدف حل مشکلات مردم محلات اردبیل آغاز به کار کرد

توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری اساس فعالیت مهرواره

راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل توجه به مسئله مهم فرزندآوری را از محورهای مهم در بخش حل مسئله «مهرواره بانور» عنوان کرد و گفت: در این مهرواره مباحثی از جمله حوزه خانواده، رابطه زوجین، فرزند پروری، فرزندآوری، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، سلامت جسمی و روانی خانواده مدنظر قرار گرفته و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام قاسمی افزود: در این مهرواره، شریکه الامام‌ها و بانوان فعال محلات در طول دو ماه محرم و صفر با حضور در جمع افراد محلات مختلف بویژه محلات حاشیه و آسیب پذیر مسائل محله خود را با محوریت مسجد و با کمک اهالی محله حل می‌کنند و در صورت هماهنگی با مسئولین مربوطه به مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکلات می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: بانوان نقش اصلی را در اسلامی کردن سبک زندگی خانواده‌ها دارند و می‌توانند به صورت ویژه ای روی جامعه تأثیر گذار باشند که در راستا مهرواره بانور به نقش مهم بانوان پرداخت می‌کند.

دبیر اجرایی «مهرواره بانور» با بیان اینکه بانوان فعال و کنشگران مسجدی تا پایان مرداد فرصت دارند در این مهرواره شرکت کنند، افزود: مرحله اول انتخاب مسئله است و افرادی که مایل به شرکت در مهرواره هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت «مهرواره بانور» و یا عدد یک را به ۵۰۰۰۱۷۵ مسئله مورد نظر خود را انتخاب و ثبت کنند.

کد خبر 5563504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha