۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۴۷

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر بوشهر:

۲ درصد از جمعیت استان بوشهر آسیب‌دیده اجتماعی هستند

۲ درصد از جمعیت استان بوشهر آسیب‌دیده اجتماعی هستند

بوشهر- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: بیش از ۹۸ درصد افراد جامعه در استان بوشهر سالم و دو درصد آسیب‌دیده اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسطو ترکمان منش سه‌شنبه شب در نشست هماهنگی سمن‌های استان بوشهر اظهار داشت: افزایش تاب‌آوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد افراد جامعه در استان بوشهر سالم و دو درصد آسیب‌دیده اجتماعی هستند تصریح کرد: آموزش افزایش تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی و دوری از گرایش به اعتیاد می‌تواند اثرگذار باشد.

آموزش سازمان‌های مردم نهاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را یکی از برنامه‌های مهم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش سازمان‌های مردم نهاد متناسب با موقعیت جغرافیای فعالیت آنان و نحو فعالیت آنان در دستور کار قرار دارد.

ترکمان منش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در استان بوشهر را حدود ۱۴۰ نهاد دانست و بیان کرد: حمایت سمن‌ها در ابعاد گوناگون تعیین مکان و فضا با همکاری خیران و دستگاه‌های دولتی یک ضرورت است.

وی تعیین بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد را مورد تأکید قرار داد و گفت: به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد و در این راستا بارگذاری تخصص‌های سمن‌ها در سامانه یاد شده مورد توجه ویژه قرار دارد.

مقابله همگانی با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر استفاده از هنرمندان، ورزشکاران و افراد تأثیرگذار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و تأکید کرد: سمن‌ها که سفیران فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند باید از چهره‌های شاخص و موفق در برنامه‌ها استفاده کنند.

ترکمان منش مواد مخدر را یکی از چالش‌های مهم جوامع دانست و بیان کرد: باید تلاش شود از چهره‌های موفق و تأثیرگذار برای آگاهی جوانان از آثار مواد مخدر در ناهنجاری اجتماعی استفاده شود.

کد خبر 5571299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha