۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

اکبری مطرح کرد؛

صنایع مخرب محیط‌زیست باید در حفظ آن هم فعال باشند

صنایع مخرب محیط‌زیست باید در حفظ آن هم فعال باشند

معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سازمان‌هایی که محیط زیست را تخریب می‌کنند باید در حفظ محیط‌زیست هم فعال باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم نامه میان این سازمان و اداره کل منابع طبیعی و اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر مردم در حمایت از محیط زیست همکاری نکنند؛ فعالیت سازمان‌های مربوط به محیط زیست بی فایده است، گفت: همکاری مردم و مشارکت سازمان‌های دیگر مثل صنایع با فرهنگ سازی بیشتر و آگاه سازی بیشتر افکار عمومی مقدر است.

اکبری تاکید کرد: سازمان‌هایی که محیط زیست را تخریب می‌کنند باید در حفظ محیط‌زیست هم فعال باشند، در همین راستا قوانین خوبی در دست تدوین و تصویب است.

معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر این مطلب که محیط زیست خود را با هیچ هزینه‌ای معامله نمی‌کنیم، گفت: خطوط قرمز ما هیچ گاه تغییر نمی‌کند.

وی با طرح این سوال که چرا یک حیوان وحشی مثل پلنگ وارد روستاها می‌شود، گفت: پلنگ بسیاری از طعمه‌های خود را در محیط زیست از دست داده است و به همین خاطر به روستاها مراجعه می‌کند، اگر اقدامی برای بازگشت حلقه‌های زنجیره غذایی حیوانات نداشته باشیم؛ پلنگ هم ده سال دیگر به سرنوشت یوزپلنگ دچار می‌شود.

وی با اشاره به تالاب چغاخور گفت: این تالاب برای گردشگری فعال شده است اما باید به خاطر داشته باشیم اگر فعالیت گردشگری را توسعه می‌دهیم؛ دیگر نباید بهره‌برداری های سنتی از تالاب وجود داشته باشد.

اکبری گفت: باید مشاغل جایگزین برای حومه مناطق پر اهمیت محیط زیستی ایجاد شود و کشاورزی سنتی در اطراف تالاب‌ها باید تغییر کند.

کد خبر 5578861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha