۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

دبیر مهرواره بانور قزوین:

«مهرواره بانور»به دنبال بهره از ظرفیت بانوان در مسائل خانواده است

«مهرواره بانور»به دنبال بهره از ظرفیت بانوان در مسائل خانواده است

قزوین- دبیر مهرواره بانور قزوین گفت: هدف «مهرواره بانور» حل مسائل و دغدغه‌های خانواده و مشکلات محلات با بهره گیری از تجربیات و توانمندی بانوان است.

مریم اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به امتداد برگزاری مهرواره بانور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها اشاره کرده‌اند که در حرکات اجتماعی مختلف نیاز به حضور اجتماعی زنان احساس می‌شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری «اگر زنان در حرکات اجتماعی مختلف حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایی نخواهد رسید» به همین دلیل مهرواره بانور، با هدف شناسایی بانوان کنشگر و فعال در محلات، شبکه سازی بانوان جهت حل مسائل مرتبط با خانواده به کار گیری ظرفیت عظیم بانوان برای حل مسائل حوزه خانواده طراحی شده است.

دبیر مهرواره بانور در استان قزوین بیان کرد: مهرواره بانور مصداقی از جهاد تبیین است و شرکت در این مهرواره فرصتی مناسب برای بانوانی است که علاقمند هستند در عرصه جهاد تبیین فعالیت کنند.

وی توضیح داد: در این مهرواره از زنان کنشگر دعوت شده که به حل مسائل حوزه خانواده بپردازند و در این راستا موضوعات خانواده در ۷ محور و ۴۴ مسئله دسته بندی شده که کنشگران می‌توانند با انتخاب هر مسئله‌ای که مایل به حل آن هستند، در این مهرواره شرکت نمایند.

این مسئول گفت: مهرواره بانور با هدف حل مسائل حوزه خانواده در محله با محوریت بانوان فعال در محلات و مساجد و شریکه الامامان (همسر روحانی و امام محله) در حوزه‌های ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزند آوری، فرزند پروری و تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد خانواده و سلامت خانواده در دو بخش حل مسائل محله و روایت خاطرات و بیان تجارب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش خاطره نویسی نیز بانوان کنشگر می‌توانند روایت‌های ارزشمندی را که از کنشگری خود دارند در قالب داستان و خاطره کوتاه جهت استفاده سایرین در سایت بارگذاری کنند و این آثار نیز در نهایت داوری خواهند شد.

اصفهانی ابراز کرد: در سایت مهرواره جلسات آموزشی برای بخش خاطره نویسی وجود دارد که علاقه مندان به شرکت در این بخش می‌توانند با استفاده از آموزش‌های ارائه شده در سایت، آثار خود را ارسال نمایند.

مسئول آموزش سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین توضیح داد: در این حرکت اجتماعی سعی کردیم از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی استفاده نموده و جلسات مختلفی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته نظیر امور بانوان استانداری، کانون فرهنگی هنری مساجد، بسیج جامعه زنان، حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، جبهه فرهنگی، ورزش و جوانان، دادگستری، صدا و سیما برگزار نمودیم که بانوان فعال در عرصه محلات را معرفی نموده و به شرکت در مهرواره ترغیب نمایند.

وی یادآور شد: بانوان می‌توانند تا پایان شهریور ماه سال جاری وارد سامانه و سایت مهروانه بانور شده و یا با ارسال عدد ۱ به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ مسائل و خاطرات خود را ثبت نمایند و یا به امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان و دفاتر شهرستانی مراجعه نمایند.

اصفهانی اضافه کرد: پس از آن آثار رسیده داوری شده و به برگزیدگان در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری جوایزی اهدا خواهد شد و در مراسم اختتامیه بانوان فعال و برترین آثار معرفی خواهد شد.

دبیر جشنواره مهرواره بانور در خاتمه گفت: امیدواریم به بهانه مهرواره بانور ظرفیت بانوان فعال که خالصانه اقدام به حل مشکل در محلات می‌نمایند شناسایی شده و در خلال این تجربیات پاسخ مسائل مهم جامعه به دست بیاید.

کد خبر 5580436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha