۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳

اعتراض آنکارا به «جانبداری محض» اتحادیه اروپا از یونان

اعتراض آنکارا به «جانبداری محض» اتحادیه اروپا از یونان

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی جانبداری رئیس دوره‌ ای اتحادیه اروپا از یونان در مسئله آب‌ های اژه و مدیترانه را مغایر موازین و ‌قوانین بین‌ المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «تانژو بیلگیچ» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در واکنش به موضع وزارت امور خارجه چک به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در خصوص اختلافات میان کشورش و یونان پیرامون مسائل مربوط به آب‌ های دریای اژه و دریای مدیترانه گفت: حمایت و جانبداری محض اتحادیه اروپا از یونان در مورد این مسائل به بهانه صیانت از همبستگی داخلی آن، مغایر با موازین این اتحادیه و مقررات بین‌ المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه این اظهارات را از دیدگاه آنکارا «فاقد اعتبار» دانست و اضافه کرد: این موضع که بیشتر موجب گستاخ شدن یونان می شود، نه تنها راه حلی مطلوب نیست، بلکه مانع دستیابی به آن نیز می‌ شود. چشم پوشی از موارد نقض، اقدامات تحریک آمیز، تهدید و توهین‌ های یونان علیه ترکیه و همچنین اقدامات مغایر با مقررات بین‌ المللی این کشور، یک رسوایی تمام عیار است.

در همین ارتباط، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر در نشست هیئت دولت این کشور در آنکارا، در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت. درباره یونان که اخیراً بر شدت اقدامات تحریک کننده و وقاحت آمیز خود علیه ترکیه افزوده است، باید مجدداً یادآوری کنم که آنها هرگز همتای ما در هیچ بخشی نیستند و براین اساس مذاکره‌ای با آنها انجام نخواهیم داد.

گفتنی است که اردوغان اخیر در سخنانی در واکنش به تحرکات نظامی یونان، تاکید کرده بود که این کشور هزینه سنگینی بابت اقداماتش پرداخت خواهد کرد. در پی اتخاد این مواضع، اتحادیه اروپا درباره این سخنان موضع گیری کرده و در قبال آن ابراز نگرانی کرده بود.

کد خبر 5583399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha