۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴

هشدار «اولیانوف» نسبت به صدورقطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

هشدار «اولیانوف» نسبت به صدورقطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز نسبت به تبعات صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه در پیامی توئیتری پیرامون صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و تبعات ناشی از آن هشدار داد.

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در واکنش به توییت خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» که گفته بود در جلسه آینده شورای حکام آژانس اتمی قطعنامه‌ ای علیه ایران صادر نخواهد شد، نوشت: چنین قطعنامه‌ ای بسیار غیرسازنده خواهد بود. پیامدهای بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی را باید به خاطر بیاوریم.

وی در این خصوص اضافه کرد: روسیه پیش از رأی گیری در مورد آن هشدار داده بود.

هشدار «اولیانوف» نسبت به صدورقطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد. دیروز «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکائی وال استریت ژورنال با انتشار پیامی توئیتری گفته بود که قرار نیست قطعنامه‌ ای علیه ایران در نشست هفته آتی شورای حکام آژانس انرژی اتمی صادر شود.

این در حالی است که «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز چهارشنبه در گزارشی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده بود، ادعا کرد: ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر از حد مجاز (تعیین شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام) فراتر رفته است. ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا ۶۰ درصد، نزدیک به درجه تسلیحاتی، بسیار بالاتر از مقداری است که برای یک بمب اتمی کافی است. اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد و در قالب هگزافلوراید اورانیوم (UF۶) ایران تخمین زده می‌شود که از آخرین گزارش فصلی آژانس که در ۳۰ ماه می سال جاری منتشر شد، ۱۲.۵ کیلوگرم افزایش داشته و به ۵۵.۶ کیلوگرم رسیده است!

در همین ارتباط، بهروز کمالوندی درباره گزارش اخیر مدیرکل آژانس امروز گفت: مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد. بدیهی است همانند گزارشات قبلی سفیر و نماینده دائم کشورمان در جلسه هفته آینده شورای حکام پاسخ‌های حقوقی و مستدل ایران به گزارش اخیر مدیرکل را ارائه خواهد کرد. این در حالی است که برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران تاکنون بیشترین شفافیت را داشته است.

کد خبر 5584904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      اقا الیانوف نترس ایران دفعه قبل گربه را دم حجله کست وامریکا واروپا هرگز همان روش دفعه قبل تکرار نمی کنند چون می دانند با واکنش عملی ایران. در کوتاه کردن دست آژانس در ایران منجر میشه