۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

امام جمعه اردبیل تاکید کرد؛

تقویت اقتصاد اردبیل با تکیه بر اصول دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال

تقویت اقتصاد اردبیل با تکیه بر اصول دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تقویت اقتصاد استان اردبیل باید با تکیه بر اصول دانش‌بنیان و در راستای ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران و معاونین شرکت‌های تولیدی و اقتصادی شمال استان اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» وظیفه تمام فعالان اقتصادی و تولیدی را در راستای ایجاد اشتغال پایدار مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیاز اساسی استان ما ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، تصریح کرد: البته این ایجاد اشتغال باید بر مبنای دانش‌بنیان و حرکت در مسیر ارزش افزوده علمی باشد تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در رسیدن ایران به جایگاه علمی برتر جهان جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه فعالیت ابتکاری و جهادی در مدیریت شرکت‌های تولیدی و اقتصادی باید مبنای علمی و دانش‌بنیان داشته باشد، گفت: انتظار ما عبور از مدیریت سنتی دهه‌های گذشته و نگاه تحولی در مجموعه‌های بزرگ اقتصادی است.

آیت‌الله عاملی به ضرورت مدیریت نوین مبتنی بر روحیه جهادی و آینده‌نگری تاکید کرد و افزود: کشور ما نیازمند کار جهادی توأم با شجاعت و خلق فرصت‌های جدید است.

وی تأمین امنیت غذایی را مهمترین پشتوانه برای یک کشور اعلام کرد و ادامه داد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی مستقر در شمال استان اردبیل این استعداد را دارند که به قطب تولید غذای خاورمیانه تبدیل شوند و این ظرفیت باید با مدیریت جهادی بیش از پیش ارتقا یابد.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار داریم با بهره‌گیری از تجربیات مفید گذشته و با برنامه‌ریزی حرفه‌ای و گسترده، همه عوامل تولید در مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی برای افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی کشور به کارگیری شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به کم آبی موجود در استان و بروز بحران آب در منطقه اضافه کرد: در چنین شرایطی ضروری است که با بهره‌گیری از فناوری نوین در حوزه کشاورزی و دامپروری در عرصه ملی و جهانی، با غلبه بر این بحران منطقه را در زمینه تولید ثروت و نقش‌آفرینی در عرصه تولید به دوره شکوفایی واقعی برسانیم.

کد خبر 5587186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha