۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

برگزاری سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین در لامرد

برگزاری سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین در لامرد

لامرد- شانزدهمین سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین حسینی در لامِرد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر برگزاری این رخداد ملی اظهار داشت: از سال ۱۳۷۶ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فکر برنامه ریزی افتادیم که یکی از پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان که در استان و کشور مهجور مانده را احیا و نمایه کنیم. در همین راستا با همکاری صمیمانه مؤسسه موقوفه حسینیه بیت العباس پیشنهاد برگزاری سوگواره را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده که با موافقت استان، این سوگواره به نام این شهرستان در وزارتخانه ثبت شده و هر ساله ان شاء الله شاهد برگزاری این رخداد بزرگ عاشورایی خواهیم بود.

محمد هنرپیشه ادامه داد: وقتی مسئول ارشد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش استانی و کشوری از لامرد به عنوان قطب تعزیه جنوب کشور یاد می‌کند و لامرد را در ردیف خوانسار و میانه داران پتانسیل برگزاری این آئین به صورت ملی و بین المللی می‌داند. اینها همه از ثمره تلاش‌های خادمین این آئین سنتی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: با همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همکاری خوب مجموعه شهرستانی، توانستیم فراخوان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان را در فضای مجازی به ۳۰ مرکز استان و گروههای تعزیه کشور ارسال کردیم. که تاکنون تعداد زیادی از گروههای تعزیه از سراسر کشور به این فراخوان لبیک گفته اند که توسط هیئت بازبینی و انتخاب نمایندگان تعزیه هر استان در حال انجام است.

وی گفت: شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان همزمان با اربعین حسینی با حضور مقامات شهرستانی و خیل عاشقان ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش به مدت ۱۰ روز دهه سوم صفرالمظفر در بیت العباس آغاز خواهد شد.

وی گفت: امسال نیز با تلاش‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیگیر حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی در مراسم اختتامیه سوگواره هستیم که ان شاء الله به محض نهایی شدن به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 5590470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha