۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳

واکنش روسیه به دعوت نکردن پوتین به مراسم تشییع ملکه الیزابت

واکنش روسیه به دعوت نکردن پوتین به مراسم تشییع ملکه الیزابت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تصمیم انگلیس برای دعوت نکردن رئیس جمهور روسیه به مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به تصمیم مقامات انگلیس برای دعوت نکردن رئیس جمهور روسیه به مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم واکنش نشان داد و این اقداام را بسیار غیراخلاقی عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه انگلیس سفارت روسیه در لندن را از تصمیم خود مطلع کرده و گفته است از دعوت روسیه از جمله مقامات ارشد سفارت برای شرکت در مراسم مرگ ملکه الیزابت دوم خودداری می‌کند. زاخارووا افزود: ما معتقدیم که بریتانیا از یک فاجعه ملی که قلب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد، سو استفاده می‌کند و تلاش دارد تا در ایام سوگواری با ما تسویه حساب کند، این کار عمیقاً غیراخلاقی است.

زاخارووا گفت که با این وجود، روسیه به خاطر فقدان بزرگ مردم بریتانیا از صمیم قلب تسلیت می‌گوید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، لندن برای توضیح این تصمیم خود به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اشاره کرده است، اما این اشاره لندن سرشار از بدبینی است، زیرا شاهزاده الیزابت در طول جنگ جهانی دوم در حالی که ارتش بریتانیا علیه نازی‌ها و همکاران اوکراینی آنها می‌جنگید، به عنوان نیروی کمکی به خدمات سرزمینی علیه فاشیسم و نازیسم در آن زمان پیوست.

البته روز گذشته هم سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود که رئیس جمهور این کشور هیچگاه قصد حضور در مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس را نداشته است. «دیمیتری پسکوف» روز چهارشنبه اعلام کرد که صرف نظر از اینکه «ولادیمیر پوتین» به مراسم تدفین ملکه الیزابت دوم دعوت شده یا خیر، اما رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای رفتن به این مراسم ندارد.

پسکوف در ادامه افزود همانطور که می‌دانید، رئیس‌جمهور به این مناسبت پیام تسلیت ارسال کرد. اما از همان ابتدا هیچ برنامه‌ای برای شرکت در مراسم یادبود یا مراسم دیگری مربوط به ملکه انگلیس نداشته است.

مراسم خداحافظی عمومی با ملکه الیزابت دوم از ۱۴ تا ۱۹ سپتامبر در وست مینستر برگزار می‌شود. مراسم تشییع جنازه ملکه نیز قرار است ۱۹ سپتامبر در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی برگزار شود.

کد خبر 5590905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد باروتی ها IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      همون بهتر که نرفت
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      زودتراین افریطه راچال کنند بوگند افتاد بش
    • گودرز منصوری IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      احساس میکنم مردم روسیه باید فکری بحال این مسؤلین بی ارزه خود بکنند آخه کسی نیست از این خانم زاخارو بورسه برای چی این همه لی لی به لالای انگلیس میگذاری مگه ملکه کیه یه خبیث از جانسون بدتر ه همین حالا سلاحهای انگلیسی سربازان روس را درخارکییف آش ولاش کردند پوتین کجا بره ؟مگه حالت خوب نیست ؟؟؟