آخرین تحولات سیاسی عراق/

رایزنی‌ پشت درهای بسته برای تشکیل دولت/انتقاد الکاظمی ازوضع موجود

رایزنی‌ پشت درهای بسته برای تشکیل دولت/انتقاد الکاظمی ازوضع موجود

منابع عراقی از رایزنی های فشرده در راستای تشکیل دولت جدید در پشت درهای بسته خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، جمال عبدالحسن از رهبران چارچوب هماهنگی از رایزنی‌های پشت پرده در راستای تشکیل دولت جدید عراق به نخست وزیری محمد شیاع السودانی خبر داد.

وی در این باره گفت: در نشست‌های پشت درهای بسته نخست وزیر پیشنهادی در حال تعیین وزرای کابینه است و توافقات ابتدایی درباره وزارتخانه‌های امنیتی ایجاد شده است.

عبدالحسن با رد دخالت چارچوب هماهنگی در روند انتخاب وزرای جدید، گفت: میان جریان‌های عضو چارچوب هماهنگی درباره وزرای کابینه یک توافق کلی وجود دارد و ما نمی‌خواهیم با پافشاری بر روی گزینه‌های خاص، روند سیاسی در عراق را بیش از این دچار مشکل کنیم.

وی با اشاره به عزم چارچوب هماهنگی به خروج عراق از مرحله بن بست سیاسی، تاکید کرد: تلاش داریم با حضور دیگر جریان‌های عراقی از جمله اهل سنت و کردها شرایط عراق را سامان دهیم.

در تحولی دیگر، مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق در سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ناتوانی جریان‌های سیاسی در این کشور در راستای توافق در موضوع تشکیل دولت جدید انتقاد کرد

از سوی دیگر، فواد حسین وزیرخارجه عراق روز گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با باربارا لیو معاون وزیرخارجه آمریکا در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف به معضل تشکیل دولت جدید در عراق نیز پرداختند.

کد خبر 5596467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha