۴ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۱

امام جمعه قره تپه بندرترکمن:

امام رضا (ع) از اولیای الهی و دوستان خدا است

امام رضا (ع) از اولیای الهی و دوستان خدا است

بندرترکمن- امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن گفت: طبق روایات دینی، اولیا خدا در دنیا و آخرت نزد خدا و مردم عزیز و محترم هستند و امام رضا (ع) ولی خدا و مصداق یکی از دوستان خدا است.

عبدالجبار آخوند میرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خداوند کریم انسان را اشرف مخلوقات آفریده و از جنس و نوع انسان پیامبرانی را برگزید تا انسان‌ها را هدایت کند و قرآن را به عنوان قانون الهی بر پیامبر نازل کرد،

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن افزود: در کتاب آسمانی قرآن آمده است دوستان الهی و اولیا خدا در دنیا و آخرت نزد خدا و مردم عزیز و محترم هستند و امام رضا (ع) ولی خدا و مصداق یکی از دوستان خدا است.

وی گفت: امام رضا (ع) جایگاه ویژه‌ای نزد همه مردم و به ویژه اهل سنت دارد، امام در بین مردم اهل سنت گلستان به قزل امام یعنی امام طلایی شهرت دارد.

میرابی تصریح کرد: احترام همه اولیای الهی به خصوص امام رضا (ع) بر همه مسلمانان واجب است و می‌توانیم با بهره‌گیری از آیات الهی و احادیث پیامبر گرامی اسلام از شفاعت ثامن‌الحجج بهره مند شویم.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن گفت: انسان‌ها هر کسی را که دوست داشته باشند سعی می‌کنند خود را به او نزدیک کنند و رفتن به زیارت امام رضا (ع) یکی راه‌هایی است که ما را به ایشان نزدیک می‌کند به همین دلیل اهل سنت گلستان به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

وی بیان کرد: اهل سنت گلستان نام زیبای رضا را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند تا به این بهانه نام امام رضا (ع) را در دل ذکر کرده و بر زبان جاری کنند.

روحانی اهل سنت گلستان تصریح کرد: مردم اهل سنت به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و از ولی خدا استمداد می‌طلبند تا خداوند رحمت و فضیلت خود را بر خانواده‌های آنها نازل کند.

کد خبر 5597225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha