۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

لاوروف: اروپا با پیروی از آمریکا استقلال داخلی خود را از دست داد

لاوروف: اروپا با پیروی از آمریکا استقلال داخلی خود را از دست داد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورهای غربی با تلاش برای تفرقه افکنی در میان دیگر کشورها سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اروپا به دلیل پیروی از اقدامات آمریکا در تنش اوکراین زیان های زیادی را متحمل شده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به واسطه پیروی از آمریکا استقلال داخلی خود را از دست داده است و متحمل ضررهای عظیمی از آن چیزی شده که ایالات متحده این اتحادیه را به آن (جنگ اوکراین) کشانده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که آنگلوساکسون‌ها با دنبال روی از مسیر نسنجیده خود در مورد «نابودی روسیه» به انقیاد بی‌قید و شرط کل غرب جمعی، ناتو و همچنین اتحادیه اروپا رسیدند اما در نهایت مسیر استقلال استراتژیک خود از گم کردند.

لاوروف همچنین افزود: هیچیک از کشورهای مستقل مشترک المنافع از مداخله غرب به رهبری ایالات متحده در امان نیست. این (مداخلات) به وضوح در اقدامات گستاخانه ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی قابل مشاهده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هدف غرب از این اقدامات این است که فضای از هم پاشیدگی پس از فروپاشی شوروی را بیشتر کند و میان مردم تفرقه بیاندازد. بارزترین نمونه ایجاد یک جبهه ضد روسیه در اوکراین است.

لاوروف یادآور شد فلسفه «تفرقه بینداز و حکومت کن» همچنان به طور فعال از سوی غرب در رابطه با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق بکار گرفته می شود و هدف آن نیز کاملاً واضح است: تکه تکه کردن بیشتر فضای پس از شوروی و تجزیه کشورهای منطقه.

کد خبر 5599564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha