۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با مهر عنوان کرد:

اعلام جزئیات شکل‌گیری شبکه نخبگانی علوم انسانی

اعلام جزئیات شکل‌گیری شبکه نخبگانی علوم انسانی

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم تا در کنار جشنواره بین المللی فارابی، چند انجمن علمی جهانی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات شکل‌گیری شبکه نخبگانی از دانشمندان و پژوهشگران عرصه علوم انسانی و اسلامی گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم تا در کنار جشنواره بین المللی فارابی چند انجمن علمی جهانی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مقدمات ایجاد انجمن‌های علمی جهانی انجام گرفته است افزود: ما با این دانشمندان ارتباط داشته و آثارشان را بررسی کرده‌ایم آنها نسبت به ما شناخت دارند، تعداد زیادی از آنها چه در پروژه‌های تحقیقاتی و چه در کنفرانس‌های علمی پیشنهاد همکاری می‌دهند، ما برای اینکه بتوانیم، از این ظرفیت منحصر به فرد استفاده کنیم باید باب دیپلماسی علمی را به صورت عملی باز کنیم و در کنار جشنواره فارابی چند انجمن علمی جهانی شکل دهیم.

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی افزود: با ایجاد انجمن‌های مذکور، محققان می‌توانند با ما همکاری علمی داشته باشند که نفع آن هم برای کشور ما و هم برای جامعه علمی جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه این کار مقدماتی را می‌طلبد افزود: در سال‌های گذشته این امکانات مهیا نبوده و ما انتظار داریم با تاکیداتی که وزیر علوم در اختتامیه جشنواره سیزدهم فارابی روی دیپلماسی علمی داشتند بتوانیم تقاضا کنیم تا برای راه اندازی حداقل یک انجمن علمی جهانی کمک کنند، ما حتی می‌توانیم این انجمن را راه اندازی کرده و اداره آن را به جای دیگر بسپاریم، مهم این است که جشنواره فارابی این ظرفیت را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

غلامی افزود: ما اکنون جایی را سراغ نداریم که چنین ظرفیتی با صدها محقق داخلی خارجی ارتباط داشته و خوشنام باشد ممکن است یک انجمن تشکیل داده و اداره آن را به عنوان به مثال به دانشگاه علامه طباطبایی بدهیم، با توجه به تاکید وزیر علوم بر دیپلماسی علمی، باید مرحله به مرحله این کار شروع شود و امسال اولین انجمن را راه اندازی کنیم تا بتوانیم سال‌های دیگر تعداد آن را افزایش دهیم.

کد خبر 5612295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha