مقام امنیتی لبنان:

پرونده آوارگان تبعات اقتصادی و امنیتی دارد

پرونده آوارگان تبعات اقتصادی و امنیتی دارد

یک مقام امنیتی لبنانی از شمار آوارگان سوری در این کشور خبر داد و به آخرین روند اقدامات انجام شده در زمینه بازگردانیدن آنها به کشورشان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، یک مقام امنیتی لبنانی از شمار آوارگان سوری در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرتیپ عباس ابراهیم، مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان از حضور ۲ میلیون و ۸۰ هزار سوریه‌ای در خاک لبنان خبر داد و گفت که ۴۲ درصد زندانیان در لبنان شهروندان سوریه هستند.

این مقام امنیتی لبنانی تأکید کرد: بازگشت شهروندان سوریه به کشورشان یک مسئولیت است که دولت لبنان باید آن را انجام دهد.ما جز استقبال و جدیت از سوی سوریه در این زمینه ندیده ایم. این پرونده تبعات اقتصادی و امنیتی و اجتماعی دارد و باید حل شود.

وی افزود: ۱۷ مرکز بازگشت داوطلبانه آوارگان در لبنان ایجاد شده است و شمار آوارگان سوریه‌ای در خاک کشور ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن است که ۲۴۵۴ نفر از آنها برای بازگشت داوطلبانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۷۰۰ مورد آنها تأیید شده است.در میان ثبت‌کنندگان بازگشت داوطلبانه به سوریه، ۵۱۰ تن تحت تعقیب قضائی و امنیتی و ۲۲۷ تن مشمول نظام وظیفه بوده‌اند.

او گفت: تاکنون ۵۴۰ هزار سوریه‌ای به صورت داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند. ما به این طرح ادامه خواهیم داد و زیر بار فشارها نمی رویم. ما هیچ آواره سوری را مجبور به بازگشت به سوریه نخواهیم کرد. ما در راستای کاستن بار از دوش ملت لبنان حرکت می کنیم.

عباس ابراهیم افزود که ۴۲ درصد مجموع زندانیان در لبنان شهروندان سوریه هستند.

کد خبر 5616939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha