۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶

مدودف:

پیروزی نهایی روسیه تضمین جلوگیری از جنگ جهانی است

پیروزی نهایی روسیه تضمین جلوگیری از جنگ جهانی است

معاون شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد: پیروزی نهایی روسیه تضمین جلوگیری از جنگ جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پیروزی نهایی مسکو تضمین جلوگیری از جنگ جهانی است.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: کشورهای غربی جهان را به سمت یک جنگ جهانی سوق می دهند، تنها پیروزی کامل و نهایی روسیه تضمینی در برابر وقوع درگیری جهانی است.

به گفته مدودف، هدف اوکراین در صورت پیروزی، بازگرداندن سرزمین های ازدست رفته است.

وی اضافه کرد: این امر کشور را تهدید به تجزیه می کند. در این صورت، روسیه دلیلی برای استفاده از بند ۱۹ مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای خواهد داشت. اگر این اقدام تحریک مستقیم جنگ جهانی با استفاده از سلاح های هسته ای نباشد، پس چیست؟

در همین ارتباط، معاون رئیس شورای امنیت ملی و رئیس جمهور سابق روسیه پیشتر هم در سخنانی اعلام کرده بود: هرگونه نتیجه (درمذاکرات مربوط به درگیری‌ها در اوکراین) دقیقاً تا زمانی برای روسیه قابل قبول است که با منافع اصلی مسکو در تضاد نباشد و تا زمانی که کشورهای همسایه با نیروهای هسته‌ای خود وارد بلوک‌های نظامی متخاصم با روسیه نشوند. هر کشوری مهمترین مسائل را در اولویت خود قرار می‌دهد؛ حفاظت از شهروندان خود و استقلال حاکمیت. دلایل کاملاً واضح است. ترور و کشتار شهروندان کشورمان. به عبارت دیگر، هر کشوری حق دارد از نیروی نظامی برای محافظت از شهروندان خود که در سرزمین‌های خارجی کشته می‌شوند، استفاده کند. به طور پیشگیرانه، به منظور جلوگیری از کشتار بیشتر، نسل کشی و سایر جنایات علیه شهروندان خود. به دفاع ادامه می‌دهیم تا زمانیکه هیچ حمله مستقیمی علیه شهروندان ما صورت نگیرد، تا زمانی که کشورهای همسایه که قبلاً بخشی از امپراتوری روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی بودند، وارد بلوک‌های نظامی متخاصم با ما نشوند و شهرهای ما به صورت شبانه روزی هدف نیروهای هسته‌ای راهبردی آنها نباشند و تمامیت ارضی ما را تهدید نکنند.

کد خبر 5622304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین نقش آرا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 1
      عالیه این بشر از همون روز اول وحشتناک حرف میزنه،آخرالزمان،نبرد آرماگدون،جنگ جهانی سوم،سلاح هسته ای،کلا من با مدودف حال میکنم چون کلا حرفای ترسناک و تهدیداشو دوست دارم😂