۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲

دیمیتری مدودف:

آمریکا و متحدانش به ایده های منسوخ نئو استعماری پایبند هستند

آمریکا و متحدانش به ایده های منسوخ نئو استعماری پایبند هستند

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرد که آمریکا و متحدانش با پایبندی به ایده های منسوخ نئو استعماری، قدم در یک راه بن بست گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس حزب «روسیه متحد» گفت که آمریکا و متحدانش هنوز سرسختانه به دیدگاه‌هایی که مدت‌های طولانی از تاریخ انقضای آن گذشته است، پایبند هستند اما آنها قدم در یک مسیر بن بست گذاشته اند.

طبق این گزارش، دیمیتری مدودف در سخنرانی در کنفرانس بین المللی حزب روسیه متحد در مورد امنیت بین المللی در شرایط بی ثباتی ژئوپلیتیکی گفت: متأسفانه تعدادی از کشورهای غربی، در درجه اول آمریکا و تعدادی از شرکای کوچک آن، با وجود واقعیت‌های عینی، همچنان به دیدگاه‌های منسوخ شده از دیرباز، که در واقع دیدگاه‌ها و عقاید سیاسی نئو استعماری هستند، پایبندند و مایل نیستند مواضع و اراده کشورهای مستقل را در نظر بگیرند.

مدودف تصریح کرد: راهی که آمریکا و متحدانش در آن حرکت می‌کنند، بن‌بستی است که منجر به از دست رفتن بسیاری از ارزش‌های سنتی، جهانی شدن مسائل توسعه اقتصادی و نقض حقوق و آزادی‌های شهروندان می‌شود. افزایش اعتماد بین کشورها، تضمین امنیت آنها و تضمین توسعه پایدار تنها با تقویت نظم جهانی چندقطبی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: نشست امروز به موضوعات حیاتی مرتبط با امنیت بین المللی در شرایط بی ثباتی ژئوپلیتیکی در جهان اختصاص دارد و این موضوعات در حال حاضر در خط مقدم دستور کار جهانی قرار دارد. هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند بر مسائل تأمین غذا و امنیت در حوزه اطلاعات، اقتصاد و بیماری‌های همه گیر فائق آید. این موضوع کاملاً مشخص است.

دیمیتری مدودف در پایان با اشاره به لزوم مقابله با تهدیدات تروریسم و جلوگیری از دامن زدن به درگیری‌های نظامی، افزود: کشورهای آفریقایی نقش ویژه‌ای در به عهده گرفتن این وظایف در دنیای جدید و چند قطبی ایفا خواهند کرد.

کد خبر 5627715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha