۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲

معاون میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

۴ هزار اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

۴ هزار اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۴ هزار اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است.

کوروش بابائیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: این آثار شامل انواع بنا، تپه، محوطه و گورستان بوده که در شهرستنان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری مستقر است.

وی افزود: از مجموع اثرهای تاریخی شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۳۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

بابائیان به وجود ۱۲ روستای تاریخی هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: این روستاها شامل هوره (به‌تازگی شهر شده است)، یاسه‌چای، سوادجان، گرم‌دره و چلوان در شهرستان سامان، شیخ‌علیخان، سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، ده‌چشمه در شهرستان فارسان، دزک در شهرستان کیار، آورگان در شهرستان بروجن و آتشگاه در شهرستان لردگان هستند.

وی یادآور شد: وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی در این استان را فراهم کرده است.

بابائیان تأکید کرد: تزریق اعتبارات ملی برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مسئولان میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 5622670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha