چرا مقامات ارشد آمریکایی پیروزی نتانیاهو را تبریک نگفتند؟

چرا مقامات ارشد آمریکایی پیروزی نتانیاهو را تبریک نگفتند؟

رسانه های عبری در گزارش هایی به دلایل پشت پرده عدم تبریک مقامات ارشد آمریکایی از جمله جو بایدن به نتانیاهو در پی پیروزی وی در انتخابات اخیر پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، عدم تبریک مقامات ارشد آمریکایی به بنیامین نتانیاهو در پی پیروزی وی در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خبر ساز شده است.

روزنامه صهیونیستی یسرائیل هیوم در این باره نوشت: تام نایدس سفیر آمریکا در اسرائیل تنها کسی بوده که به صورت تلفنی پیروزی نتانیاهو در انتخابات را به وی تبریک گفته است.

در ادامه این گزارش با پیش بینی اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تا پایان هفته جاری پیروزی نتانیاهو را به وی تبریک بگوید، آمده است: روز گذشته (شنبه) هماهنگی برای تماس تلفنی میان نتانیاهو و بایدن موفقیت آمیز نبود و این تماس انجام نشد، امروز یکشنبه نیز به دلیل تعطیلات آخر هفته در آمریکا این تماس انجام نمی‌شود اما به نظر می‌رسد تا پایان هفته دو طرف با هم تلفنی گفتگو کنند.

یک مقام مسئول در دولت آمریکا در این باره گفته است که هنوز زمان مشخصی برای تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو تعیین نشده است. وی در این باره افزود: بایدن مشغول انتخابات میان دوره‌ای کنگره که در روز سه شنبه برگزار می‌شود، است.

در عین حال یک مقام آمریکایی دیگر تاکید کرد که مسائل مطرح شده درباره دلایل عدم تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو، فقط یک بهانه است و تأخیر در این مساله اتفاقی نبوده است.

وی در توضیح این مساله افزود: نتانیاهو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پس از پیروزی بایدن، چند روز صبر کرد و با تأخیر به وی تبریک گفت. در واقع نتانیاهو تا زمانی که از شکست ترامپ مطمئن نشد، پیروزی بایدن را به وی تبریک نگفت و قطعاً تأخیر بایدن در تبریک گفتن به نتانیاهو به همین مساله مرتبط است و دلیل دیگری ندارد.

به نوشته یسرائیل هیوم، بایدن در عدم تبریک به نتانیاهو تنها نبوده است و آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا نیز که چند روز پیش در نشست جی هفت شرکت کرده بود و تلفنی با مقامات مصر، عراق و تشکیلات خودگردان گفتگو کرده بود، هنوز تماسی با نتانیاهو برقرار نکرده است.

در همین رابطه یک مقام نزدیک به نتانیاهو گفته است که وی و نزدیکانش همچنان در این موضوع صبر خواهند کرد اما اگر تا روز یکشنبه هفته جاری اتفاقی نیفتد، سوالاتی برای ما به وجود خواهد آمد.

گفتنی است ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو در انتخابات اخیر کنست توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، پیروز شود.

کد خبر 5626002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha