۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۷

توسط نشر قومس؛

«نظام‌های دولت‌ها»ی مارتین وایت به فارسی منتشر شد

«نظام‌های دولت‌ها»ی مارتین وایت به فارسی منتشر شد

کتاب «نظام‌های دولت‌ها» نوشته مارتین وایت و ترجمه علیرضا مسعود توسط نشر قومس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر قومس کتاب «نظام‌های دولت‌ها» نوشته مارتین وایت و ترجمه علیرضا مسعود را در ۲۹۴ صفحه و بهای ۱۱۰ هزار تومان منتشر کرد. مقدمه این کتاب به قلم هدلی بول است. نویسنده در این کتاب با تحلیل سیر رخدادهای مهم در روابط بین الملل در زمینه‌های تاریخی، ظهور و سقوط نظام‌های دولت‌های مختلف در جهان از دوره باستان تا پس از جنگ جهانی دوم را مورد بررسی قرار داده و تلاش کرده تا الگویی تکرار شونده را از دل تاریخ تا دوران معاصر شناسایی کند.

در این مسیر وی تنها به غرب و کشورهای غربی توجه نداشته و به بررسی تمدن‌ها و نظام‌های دولت‌ها در مشرق زمین نیز پرداخته است. بررسی امپراتوری ایران در دوره باستان از همین باب است و تلاش شده تا واقعیت‌های تاریخی را به دور از حب و بغض‌های ریشه دار و کهن جدا کرده و به بررسی غیر مغرضانه آنها در چارچوب کلی روابط جهانی در دوران باستان بپردازد. استمرار این بررسی دقیق تا پس از جنگ جهانی دوم، تصویری دقیق و متفاوت از ظهور و سقوط نظام‌های دولت‌ها و نظم‌های متفاوت بین المللی ارائه می‌کند.

یکی از شناخته شده‌ترین پژوهشگران بریتانیایی علم روابط بین‌الملل در قرن بیستم بود. از دیگر آثار او باید به کتاب «چرا نظریه‌ای بین‌المللی وجود ندارد» اشاره کرد. وایت به همراه هدلی بول از بنیانگذاران مکتب انگلیسی نظریه روابط بین‌المل بود.

کد خبر 5626815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha