۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

روسیه: با آمریکا درباره اوکراین مذاکره نمی کنیم

روسیه: با آمریکا درباره اوکراین مذاکره نمی کنیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو برای مذاکره با اوکراین هیچ پیش شرطی ندارد ولی با آمریکا در این خصوص مذاکره نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طرف روسی هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین جز پیش شرط تعیین شده توسط رئیس جمهور پوتین مبنی بر حسن نیت «کی یف» ندارد، ولی ما با آمریکایی‌ها درباره اوضاع اوکراین مذاکره نمی‌کنیم.

«آندری رودنکو» امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این زمینه افزود: خیر، ما هیچ مذاکره‌ای در این خصوص با آمریکایی‌ها انجام نمی‌دهیم. اوکراین قانونی را تصویب کرده است که از انجام مذاکرات صلح آمیز با روسیه جلوگیری می‌کند. این، انتخاب آنهاست ولی ما همیشه برای چنین مذاکراتی که متوقف شده است، اعلام آمادگی کرده ایم و توقف آن، تقصیر ما نیست.

این دیپلمات روس افزود: مذاکرات برای ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» هنوز ادامه دارد. مذاکرات همچنان ادامه دارد و ما پیشنهاداتی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کرده‌ایم و مراجع ذیصلاح ما در حال بررسی آن هستند.

وی در یخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ پیشرفتی در خصوص اجرای بخش‌های متعلق به منافع روسیه در توافق غلات حاصل نشده است. ما معتقدیم که هنوز فرصت تصمیم گیری درباره تمدید این توافق وجود دارد.

کد خبر 5627613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha