۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

رئیس دیوان عالی کشور:

آگاه نبودن جامعه نسبت به مسائل حقوقی/آگاه سازی مردم موردتوجه باشد

آگاه نبودن جامعه نسبت به مسائل حقوقی/آگاه سازی مردم موردتوجه باشد

بیرجند- رئیس دیوان عالی کشور گفت: آگاه نبودن مردم نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین مشکلات در استان‌ها بوده که باید رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم ظهر پنجشنبه در حاشیه ملاقات‌های مردمی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیان کرد: درخواست‌هایی که در سفرهای استانی جمع‌آوری می‌شوند، به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه برای بررسی مشکلات قضائی مردم در استان‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: مشکلات مردم متنوع است و هر کدام پرونده و موضوع خاصی دارند که تلاش می‌کنیم برای رفع مشکلات شأن راهکار ارائه دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با بیان اینکه بعضی پرونده‌های قضائی مردم به دلیل ناآشنایی به مقررات قانونی و قضائی است، افزود: آگاه نبودن مردم نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین مشکلات در استان‌ها است که باید رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی که در استان قابلیت اجرایی دارد به رئیس کل دادگستری استان ارجاع می‌شود، افزود: پرونده‌هایی هم که نیاز است به تهران می‌بریم و خواسته‌های مربوط به سایر حوزه‌های قوه قضائیه به مراجع مربوط ارجاع می‌شود.

کد خبر 5629198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha