۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴

روسیه: سیاسی‌کردن نشست «گروه ۲۰»، توافقات را بی‌اعتبار می‌کند

روسیه: سیاسی‌کردن نشست «گروه ۲۰»، توافقات را بی‌اعتبار می‌کند

وزیر بهداشت روسیه، سیاسی کردن فعالیت شوراهای ویژه جی۲۰ را غیرقابل قبول خواند و به باور وی، این اقدام توافقات قبلی را بی‌اعتبار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه می‌گوید که تمایلات برای سیاسی‌سازی فعالیت شوراهای ویژه جی ۲۰، به ویژه شورای وزاری بهداشت، غیرقابل قبول است، زیرا با این کار، مسئولیت‌های توسعه جهانی بهداشت به خطر می‌افتد.

موراشکو افزود: می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که ما نظاره‌گر تمایلات ناخوشایند جهت سیاسی‌سازی فعالیت شوراهای ویژه جی ۲۰ هستیم؛ اقدامی که قابل قبول نبوده و توافق‌نامه‌های به دست آمده را بی‌اعتبار می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که رویه مشکلات سیاسی غالب بر مسائل صنعتی ادامه یابد، با خطر عدم دستیابی به اهداف تقویت معماری جهانی بهداشت و حصول بالاترین سطح بهداشت جهانی روبه‌رو خواهیم شد.

وزیر بهداشت روسیه همچنین تاکید کرد که این کشور با انتقاد کشورهای عضو جی ۲۰ علیه عملیات نظامی مسکو در اوکراین، «قویا مخالف» است.

به گفته وی، عملیات نظامی با هدف حفاظت از مردمی انجام شد که کودتای ضدقانون اساسی سال ۲۰۱۴ کی‌یف را به رسمیت نمی‌شناختند و در طول هشت سال گذشته، هدف تجاوزات نظامی قرار گرفته بودند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) دستور آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد.

اجلاس سران جی ۲۰ قرار است طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه سال جاری به میزبانی جزیره بالی در اندونزی برگزار شود.

این اجلاس نخستین گردهمایی رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان از آغاز جنگ اوکراین خواهد بود و انتظار می‌رود که پیامدهای جنگ در آن پررنگ شود. پیش از کرملین اعلام کرده بود که پوتین به طور حضوری در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

کد خبر 5630883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha