۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

معاینه فنی بیش از ۲۲ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی امسال

معاینه فنی بیش از ۲۲ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی امسال

زاهدان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از معاینه فنی ۲۲ هزار و ۱۱۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی ۷ ماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور باقری پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده‌ای دارد، از معاینه فنی ۲۲ هزار و ۱۱۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی ۷ ماه سال جاری در سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی با بیان اینکه از این میزان معاینه فنی انجام شده، ۱۶ هزار و ۴۹۸ دستگاه قبولی مرتبه اول، ۲ هزار و ۶۳۷ خودرو قبولی پس از اصلاح عیب و همچنین تعداد ۲ هزار و ۹۳۹ به علت نقص فنی رد شده‌اند، افزود: در حال حاضر در شمال استان سیستان و بلوچستان ۴ مرکز معاینه فنی، فعال است که محل فعالیت آنها در شهرستان زاهدان (۲ مرکز)، زابل و خاش است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغ‌ها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.

باقری یادآور شد: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مسئله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

کد خبر 5631811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha