۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹

سرهنگ رازقی:

یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت غیرمجاز است

یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت غیرمجاز است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تأثیر سرعت غیرمجاز بر تصادفات شهر تهران خبر داد و گفت: یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: سرعت‌ها در رانندگی یک پدیده شوم است و علت خیلی از تصادفات بصورت مستقیم و غیر مستقیم است چرا تحقیقات نشان می‌دهد که یک سوم از تصادفات ناشی از سرعت است.

وی افزود: تحقیقات علمی نشان می‌دهد که در برخورد وسیله نقلیه با عابر اگر سرعت وسیله نقلیه مجاز باشد (مثلاً ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر باشد – معابر فرعی و شهری) احتمال فوت عابر ۵ درصد است و اگر این سرعت به چهل و پنج کیلومتر برسد، احتمال فوت عابر پیاده پنجاه درصد است و اگر این سرعت به هشتاد کیلومتر برسد احتمال فوت عابر به صد در صد نیز می‌رسد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: خیلی مواقع سرعت به صورت مستقیم باعث تصادفات می‌شود مانند جایی که راننده‌ای با سرعت غیر مجاز رانندگی می‌کند و تأخیر در رؤیت دارد و خطر را با تأخیر احساس می‌کند و عکس‌العمل راننده به موقع انجام نمی‌شود و نمی‌تواند به موقع وسیله نقلیه خود را کنترل نماید و منجر به تصادف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: همچنین در برخی مواقع سرعت غیرمجاز باعث بروز تصادفات به صورت مستقیم می‌گردد یعنی راننده به موقع خطر را احساس نکرده و به موقع عابرین پیاده را نمی‌بیند و یا با وسیله نقلیه ای که متوقف است برخورد می‌نماید و در برخی مواقع سرعت‌های بالا باعث واژگونی می‌گردند.

وی گفت: در کنار تخلفاتی مانند گردش به طرز غلط، عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیر مجاز راننده تصادفات را تشدید می‌کند.اگر رانندگان در حین ترددها سرعت متعادل و مجاز داشته باشند به حداقل خسارت اکتفا می‌شود ولی متأسفانه برخی رانندگان چون سرعت غیر مجاز دارند و سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت نکرده‌اند، تصادف به راحتی تبدیل به تصادف جرحی شدید یا فوتی می‌شود.

کد خبر 5633274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha