۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

رئیس پلیس راه کشور:

سمنان رکورد دار تلفات جاده‌ای/۶۰درصد فوتی سوانح رانندگی زیاد شدند

سمنان رکورد دار تلفات جاده‌ای/۶۰درصد فوتی سوانح رانندگی زیاد شدند

سمنان- رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۶۰ درصد فوتی تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: تقویت و افزایش ایمنی جاده‌های این استان باید بیشتر و نقاط حادثه خیز رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مؤمنی بعد از ظهر یکشنبه در سفر به سمنان و بازدید از جاده‌های شمالی این استان در دیدار با رئیس پلیس راه استان سمنان ضمن بیان اینکه طی هفت ماهه گذشته این استان بالاترین میزان تلفات تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: آمارها حاکی از رشد ۶۰ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان سمنان است که باید چاره اندیشی مناسب برای آن صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه به لحاظ واژگونی خودرو نیز سمنان رکود دار استان‌ها با ۶۰ درصد افزایش شده است، افزود: این رقم برای متوسط کشوری ۳۸ درصد گزارش می‌شود که نشان دهنده ازدیاد آمار واژگونی خودرو در این استان است.

رئیس پلیس راه کشور مناسب نبودن وضعیت جاده‌های این استان را علت اصلی رشد تصادفات این منطقه برشمرد و ابراز داشت: رفع نقاط حادثه خیز، تقویت ایمنی جاده‌ها و بهبود وضعیت محورها باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

مؤمنی بابیان اینکه میانگین سرعت در استان سمنان به نسبت میانگین کشوری ۱۰ کیلومتر بیشتر است، تصریح کرد: دیگر عامل دخیل در تصادفات وجود سرعت زیاد در این استان برآورد شده است که با افزایش دوربین‌های جاده‌ای و به روز رسانی دوربین‌های موجود این موضوع قابل حل خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تابلو، علائم و خط کشی در جاده‌های استان سمنان از دیگر موضوعات مهم که نیازمند پیگیری است، افزود: با توجه به کویری و یکنواختی جاده‌ها در استان به نظر می‌رسد وجود استراحتگاه‌های بین راهی برای پیشگیری خواب آلودگی رانندگی ضروری باشد.

کد خبر 5652225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha