۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱

وزیر دفاع هند:

ارتش هند شجاعانه حمله چینی‌ها را متوقف کرد

ارتش هند شجاعانه حمله چینی‌ها را متوقف کرد

وزیر دفاع هند مدعی شد نیروهای مرزی چین تلاش داشتند به مناطق مرزی این کشور حمله کنند که با واکنش نیروهای هند مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند با اشاره به درگیری دیروز نیروهای مرزی چین و هند اعلام کرد ارتش چین تلاش داشت در منطقه «آروناچال پرادش» به قلمرو هند حمله کند.

وی دراین‌باره افزود: ارتش هند شجاعانه حمله چینی‌ها را متوقف کرد و آنها را مجبور کرد مواضع خود را ترک و عقب‌نشینی کنند.

در وزارت دفاع هند دیروز دوشنبه درباره این درگیری‌ها به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: دست‌کم ۶ سرباز هندی در درگیری های مرزی با نیروهای چینی زخمی شدند. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی راشا تودی، در جریان درگیری مرزی میان نیروهای نظامی هند و چین در مرز مشترک میان دو کشور در هیمالیا چند تَن مجروح شدند.

این درگیری ظاهراً چندی پیش روی داده بود، اما خبر آن دیروز رسانه‌ای شد. مقامات هند این رویداد را تأیید کردند، اما به جزییات آن اشاره ای نکردند.

این اولین حادثه از نوع خود پس از درگیری در ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی است که در آن ۲۰ نظامی هندی در جریان درگیری با نیروهای چینی در دره گالوان در منطقه مرزی لاداخ کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

تا کنون بیانیه رسمی از سوی مقامات چین در این ارتباط صادر نشده است.

روابط پکن- دهلی نو در ژوئن سال ۲۰۲۰، بعد از درگیری میان نیروهای طرفین در منطقه مرزی لاداخ واقع در کوه های هیمالیا، دستخوش تنش شد. در این درگیری ها، ۲۰ نظامی هند و ۴ نظامی چین کشته شدند.

کد خبر 5654071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      1 0
      رابطه چین و هند خوبه این خبر از منابع ساختگی دروغی جعلی منتشر شده رسانه های ایرانی هم برگرفته از برخی خبرهای رسانه های بیرونی اعتماد می کنند و خبرهای ساختگی دروغی نادرست در داخل خبرهای رسمی داخلی منتشر میشه