۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۲

کارشناس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

تولید سالانه ۲۰۰۰ تن شیر شتر در گلستان

تولید سالانه ۲۰۰۰ تن شیر شتر در گلستان

گرگان- کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از تولید سالانه دو هزار تن شیر شتر در استان خبرداد و گفت: پرورش شتر ۷۰ درصد نسبت به نگهداری سایر دام‌ها کم هزینه تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالغفار تخله شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت هزار نفر شتر در این گلستان پرورش داده می‌شود که سالانه در حدود دو هزار تن شیر تولید می‌کنند.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: پرورش شتر ۷۰ درصد نسبت به نگهداری سایر دام‌ها کم هزینه تر است و خوراک آن رایگان و در بیابان‌های گلستان به میزان زیادی یافت می‌شود.

وی تصریح کرد: شیر شتر کم چرب و سرشار از ویتامین است که هضم آن از شیر گاو آسان‌تر و نزدیک ترین نوشیدنی به شیر مادر به شمار می‌رود.

تخله با بیان اینکه هر نفر شتر تک کوهان ترکمن به طور متوسط روزانه پنج تا ۶ کیلوگرم شیر تولید می‌کنند، ادامه داد: شیر شتر سرشار از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، قند طبیعی، چربی‌های مفید، کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی و آهن است.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: گلستان نیازمند راه اندازی کارخانه شیر شتر و صنایع تبدیلی است و در صورت راه اندازی صنایع تبدیلی ارزش افزوده دوغ شتر به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: بر اساس چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ باید ۸۰۰ هزار تن ظرفیت جدید در صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات شتر ایجاد شود.

کد خبر 5659080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha