۳ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۹

توسط نشر همشهری؛

ترجمه «مدیریت رویداد» منتشر شد/چگونگی مدیریت صنعت رویدادها

ترجمه «مدیریت رویداد» منتشر شد/چگونگی مدیریت صنعت رویدادها

کتاب «مدیریت رویداد» نوشته گِلن آ.جی.بودین، جانی آلن، ویلیام اُتول، رابرت هریس و یان مک‌دانل با ترجمه مهدی روزدار توسط نشر همشهری منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مدیریت رویداد» نوشته گِلن آ.جی.بودین، جانی آلن، ویلیام اُتول، رابرت هریس و یان مک‌دانل به‌تازگی با ترجمه مهدی روزدار توسط نشر همشهری منتشر و راهی بازار نشر شده است.

گلن آ.جی بودین استاد مرکز مدیریت رویداد بریتانیا در دانشگاه متروپولیتن لیدز است. جانی آلن رئیس مرکز مدیریت رویداد استرالیا در دانشگاه فناوری سیدنی است. ویلیام اتول مدیرعامل EPMS.net و عضو گروه پژوهشی مدیریت پروژه در دانشگاه سیدنی است، رابرت هریس مدیر مرکز مدیریت رویداد استرالیا در دانشگاه فناوری سیدنی است و یان مک‌دانل هم دانشیار مدرسه تفریحی، ورزشی و گردشگری دانشگاه فناوری سیدنی است.

نویسندگان بالا می‌گویند رویدادها مثل جشنواره‌ها، همایش‌ها، رقابت‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و ... به‌شکل فزاینده‌ای تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره شده‌اند. به همین‌دلیل مدیریت این‌صنعت بزرگ و فراگیر، مستلزم توجه روزافزون و مطالعات و بررسی‌های علمی است. این‌کتاب با هدف نگاه علمی و توسعه اجرایی حوزه مدیریت رویدادها و همچنین ارائه مبنایی علمی‌تحقیقاتی برای برنامه‌های مطالعاتی این‌حوزه، منتشر شده است. نویسندگان کتاب می‌گویند مطالبی را در اولویت قرار داده‌اند که در کتاب‌های بازار نشر موجود نیستند یا حجم توجه به آن‌ها کافی نیست.

مولفان این‌اثر می‌گویند «مدیریت رویدادها» به مطالعه و بررسی علمی جنبه‌های مختلف و مولفه‌های پیدا و پنهان رویدادها و مدیریت این‌صنعت در بافت بریتانیا می‌پردازد و با ارائه مطالعات موردی برای هر فصل، شکاف بین حوزه نظری و عملی را پر می‌کند.

کتاب پیش رو ۴ بخش اصلی دارد که ۱۵ فصل در آن‌ها جا گرفته‌اند. بخش اول، «زمینه رویداد» نام دارد. بخش دوم هم «راهبرد رویداد»، بخش سوم «مدیریت رویداد» و بخش چهارم هم «روندها و مسائل» نام دارد. سه‌فصل اول کتاب در بخش اول آن قرار دارند. این‌سه‌فصل از این‌قرارند: رویدادها چه هستند؟، تاثیر رویدادها، گردشگری رویداد.

دومین‌بخش کتاب فصل‌های چهارم تا هشتم را در بر می‌گیرد که به این‌ترتیب‌اند: مفهوم‌پردازی رویداد،‌ کارکرد برنامه‌ریزی، مدیریت منابع انسانی و رویدادها، بازاریابی راهبردی برای رویدادها، حمایت مالی از رویدادها.

سومین‌بخش کتاب،‌ فصول نهم تا چهاردهم کتاب را با این‌عناوین شامل می‌شود: مدیریت پروژه در رویدادها، کنترل و بودجه‌بندی، مدیریت ریسک و مسائل حقوقی، پشتیبانی، برگزاری رویدادها، ارزیابی و تهیه گزارش. بخش چهارم هم فصل پانزدهم کتاب را با عنوان «مسائل و روندها» شامل می‌شود.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

در نظرسنجی شورای شهر لیدز از ساکنان و بازدیدکنندگان لیدز در مورد مسابقات فوتبال «یورو ۱۹۹۶» مشخص شد موفقیت ملی و منطقه‌ای این‌رویداد بر افرادی که به‌طور سنتی علاقه‌ای به فوتبال نداشتند تاثیر گذاشته و برای آن‌ها غرور شهروندی ایجاد کرده است. برای برخی از ساکنان شهر لیدز،‌ استادیوم‌های فوتبال یادآور زیبایی بازی میان فرانسه و اسپانیا است و نه ولگردی و بی‌عاری. اما ساکنان شهر لیدز به همین اندازه از جشنواره موسیقی «رژه عشق لیدز» یا «جشنواره لیدز» حمایت نکردند به‌طوری که جشنواره نخست برای سال ۲۰۰۱ مورد تایید قرار نگرفت و بعدها محل برگزاری آن از «تمپل نیوهام»‌ به پارک براهام در نزدیکی محله وتربای انتقال یافت.

باشگاه تنیس «اُل اِنگلاند لون» و برگزارکنندگان مسابقات قهرمانی ویمبلدون در تلاشند نوعی آگاهی اجتماعی در مورد این ورزش ایجاد کنند و از این رویداد برای تشویق نوجوانان و گرایش به تنیس استفاده نمایند. علاوه بر عوایدی که سالانه از محل این‌مسابقات به دست می‌آید و دوباره در بخش توسعه ورزش تنیس به کار بسته می‌شود، دیگر مزیت‌های محلی و خاص این‌رویداد عبارتند از:

مدارس محلی و باشگاه‌های تنیس زمین‌های بازی سرپوشیده خود را برای استفاده عرضه کردند.

به برنامه توسعه تنیس ناحیه اداری مرتون کمک مالی صورت گرفت.

پانزده زمین تنیس در پارک ویمبلدون در سال ۱۹۸۸ و بار دیگر در سال ۲۰۰۳ مورد بازسازی قرار گرفت و به آن‌ها نورافکن اضافه شد.

امکانات مجموعه ورزشی «راینز پارک اسپورتز گراوند» (فوتبال، کریکت، هاکی،‌ دوومیدانی و تنیس) در اختیار مدارس و باشگاه‌های ورزشی قرار گرفت.

گروه موسیقی «مرتون یوث کنسرت» و «ارکستر جاز» در روزهای برگزاری دور نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی ویمبلدون اجرا دارند.

توپ جمع‌کن‌های پسر از سال ۱۹۶۹ و توپ‌جمع‌کن‌های دختر از سال ۱۹۷۷ صرفا از مدارس محلی انتخاب شده‌اند.

این‌کتاب با ۷۲۳ صفحه مصور، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5662766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha