۵ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد؛

کرمانشاه میزبان ۳ روزه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر

کرمانشاه میزبان ۳ روزه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه میزبان سه روزه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر با حضور ۱۷ گروه نمایشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفدری بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه همواره یکی از استان‌های غنی در حوزه تئاتر بوده است و همین موضوع سبب میزبانی استان کرمانشاه برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر است.

وی افزود: همچنین استان کرمانشاه به لحاظ داشتن زیرساخت‌های تئاتر از استان‌های برخوردار محسوب می‌شود اما سیستم‌های نور و صوت و گرمایش سالن‌های تئاتر کرمانشاه نیازمند تقویت بود که به همت مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان استانی این موضوع طی روزهای گذشته برطرف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: تئاتر یکی از هنرهای اثر گذار در جامعه محسوب می‌شود که طی ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا صدمات زیادی به آن وارد شد و با توجه به ظرفیت‌های این حوزه هنری در استان کرمانشاه مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های اخیر سه بار به استان کرمانشاه سفر کرده است.

صفدری بیان کرد: استان کرمانشاه علاوه بر ۲۵۰ مهمان دعوت شده میزبان سایر علاقمندان به حوزه تئاتر از سایر استان‌ها نیز خواهد بود و همین موضوع سبب توسعه تئاتر استان کرمانشاه خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری رویداد هنری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان کرمانشاه کلاس‌های آموزشی و نقد و گفتگو را نیز خواهیم داشت که پیشرفت آثار کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان، گفت: امسال چهار استان به عنوان میزبان انتخاب شده‌اند که استان کرمانشاه به عنوان میزبان استان‌های شمالغرب، غرب و جنوب غرب انتخاب شده است.

صفدری بیان کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان کرمانشاه به مدت سه روز و از تاریخ هفتم دی ماه آغاز می‌شود و اختتامیه آن هم روز ۱۰ دی ماه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در استان کرمانشاه حدود ۲ میلیارد تومان برای استان کرمانشاه هزینه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اینکه اجرای گروه‌های نمایشی در ۲ پلاتوی آوینی و انتظار برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این جشنواره ۱۷ گروه از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان در استان کرمانشاه حضور دارند.

صفدری اضافه کرد: در این جشنواره پنج داور حضور خواهند داشت که هیچیک از استان کرمانشاه نیستند و چهار تا شش گروه از این منطقه به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

کد خبر 5666081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha