۸ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹

به صورت وبیناری صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی حفر ۵۰۰ چاهک کشاورزی در منطقه سیستان

آغاز عملیات اجرایی حفر ۵۰۰ چاهک کشاورزی در منطقه سیستان

زاهدان- عملیات اجرایی حفر ۵۰۰ حلقه چاهک کشاورزی در منطقه سیستان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، بنیاد کرامت رضوی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز طی مراسمی در محل مصلی نماز جمعه زاهدان بصورت وبیناری فرمان آغاز عملیات اجرایی حفر ۵۰۰ حلقه چاهک کشاورزی در منطقه سیستان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، بنیاد کرامت رضوی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستا اجرای تفاهم نامه جدیدی مبنی بر احداث و تجهیز ۵۰۰ حلقه چاهک با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و قرارگاه امام حسن مجتبی، این چاهک ها در شهرستان‌های هیرمند ۱۲۰ حلقه، هامون ۹۰ حلقه، نیمروز ۵۰ حلقه، زابل ۹۰ حلقه، زهک ۱۵۰ حلقه حفر تجهیز خواهد شد.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: افراد متقاضی انتخاب شده در این طرح، افراد کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه مشترک با بنیاد کرامت رضوی در خصوص حفر ۵۰ حلقه چاهک در منطقه سیستان منعقد و با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در پنج شهرستان حوزه سیستان حفر و به متقاضیان تحویل شد.

با توجه به عدم آورد رودخانه هیرمند و تدوام خشکسالی شکننده در منطقه، با حفر و تجهیز این چاهک ها یک هزار هکتار از اراضی به زیر کشت محصولات زراعی و باغی خواهد رفت.

کد خبر 5668058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      مگه آب هست که چاه میزنید ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!