۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱

استاندار زنجان:

بهره مندی از عواید فروش پسماند روی حق مردم استان زنجان است

بهره مندی از عواید فروش پسماند روی حق مردم استان زنجان است

زنجان-استاندار زنجان گفت: مردم زنجان بیش از ۲۰ سال است که آلودگی های پسماند روی را تحمل کرده اند و حق آنان است که از عواید فروش آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در جلسه ساماندهی و هماهنگی پیرامون بهره برداری از دپوی پسماند روی زنجان با تأکید بر اینکه آورده حاصل از پسماند دپوی روی برای استان، گفت: در قراردادهایی که پیرامون مدیریت این پسماند تنظیم می‌شود باید قید شود که اگر استان نتواند وجوه حاصل از فروش پسماند را وصول کند و پولی از این محل به استان نرسد، قراردادها ملغی می‌شود.

وی افزود: مردم زنجان بیش از ۲۰ سال است که آلودگی‌های پسماند روی را تحمل کرده اند و حق آنان است که از عوائد فروش آن بهره مند شوند.

استاندار زنجان گفت: اگر عوائد فروش پسماند روی در استان وصول نشود ما هیچ علاقه و انگیزه‌ای هم برای فروش آن نداریم، اگر قرار باشد وجوه فروش پسماند به جیب خزانه برود این ارزشی ندارد.

آورده حاصل از پسماند دپوی روی باید برای استان باشد

افشارچی تنها انگیزه ما برای شروع کار بهره برداری از دپوی پسماند روی است، افزود: وصول آورده ناشی از بهره برداری پسماند روی در زنجان به عنوان اصل قصه برداشت از دپو برای ما حائز اهمیت بسیار است.

وی با بیان اینکه در خصوص توان انجام کار و فرایند آن هنوز به قطعیت لازم نرسیده ایم، ادامه داد: اما مسئله سوم که برای بنده به عنوان استاندار زنجان می‌تواند بدترین مسئله در بهره برداری از دپوی پسماند روی باشد، عدم قطعیت در وصول عوائد حاصل از آن برای استان است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد چیزی از آن به استان نرسد دلیلی برای شروع کار و آغاز بهره برداری از آن نداریم تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم زنجان نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سال است که آلودگی‌های حاصل از آن را تحمل می‌کنند، باید همه وصولی ناشی از عوائد آن به این استان برشود.

افشارچی اظهار داشت: فرآیند کار باید به شکلی باشد که قابل برگشت بوده و اگر استان نتواند عوائد آن را وصول کند، قرارداد باید لغو شود.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر از همه داشته‌های خود به عنوان تولید ثروت برای اتمام پروژه‌های خود استفاده می‌کنیم، افزود: وصول عوائد آن و صرف توسعه استان باید اصل قصه بهره برداری از دپوی پسماند روی باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای اعتبارات استان در نظر گرفته ایم، گفت: اصل قصه در خصوص مدیریت پسماند روی، وصول آن به نفع استان است.

کد خبر 5673608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha