۲۸ بهمن ۱۳۸۲، ۱۳:۴۳

هم انديشي ملي فرهنگ ايثار و شهادت

نخستين هم انديشي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مورخ 3/12/ 82 همزمان با اولين روز از ماه محرم الحرام و مصادف با سالگرد عمليات بزرگ خيبردر مجموعه فرهنگي – هنري كار و امور اجتماعي برگزار خواهد شد.

گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر : نخستين هم انديشي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نشستي كشوري و تخصصي است كه هم انديشي مسؤلين و عموم انديشمندان ،صاحبنظران ، نويسندگان ، پژوهشگران و...را دراين حوزه امكان پذير مي نمايد.  منظور از فرهنگ ايثار وشهادت فرهنگي است كه تلاش و فداكاري فردي و جمعي را در تمامي اركان فرهنگي ، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و نظامي متجلي مي سازد. 
 از جمله اهداف كلان  اين هم انديشي مي توان به بازخواني ، بازشناسي و شناساندن فرهنگ ايثار وشهادت و نماياندن اثرات مفيد آن در توسع همه جانبه كشور، بررسي شيوه هاي ترويج و نهادينه نمودن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ،ايجاد فرصت و امكان هم انديشي جمعي از انديشمندان ، صاحبنظران ، نويسندگان و پژوهشگران و كاركردي نمودن مفاهيم و تبيين و چگونگي كاربست فرهنگ ايثار و شهادت در زمينه هاي فرهنگي و غير فرهنگي اشاره كرد . همچنين اين هم انديشي اهداف كوچكتري را هم دنبال مي كند از جمله : بررسي چگونگي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ، تحليلي از فعاليت هاي گذشته ، تحليلي از وضعيت موجود و    چگونگي هماهنگي نهادها و دستگاههاي متولي امور ايثارگران .
 
لازم به ذكر است استراتژي اصلي  اين هم انديشي احياء حفظ و توسعه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و تعميق آن در جامعه و تمامي ابعاد و اركان اجتماعي ايران، پرورش توانمندي هاي ايثارگران در زمينه هاي فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي و حفظ اعتلاي منزلت ايثارگران ، ضابطه مندي ارائه خدمات مربوطه به ايثارگران و افزايش توانمندي هاوارائه راهكارهاي اجرايي و عملياتي به صورت طرح و برنامه درخصوص ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است .

بر پايه اين گزارش اولين طرح هم انديشي ملي فرهنگ ايثار وشهادت سوم اسفند ماه 1382 در تهران- چهاراه پارك وي- مجموعه فرهنگي هنري كار وامور اجتماعي برگزار مي شود . 

کد خبر 56768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha