در مصاحبه‌ای اختصاصی فاش کرد؛

آنچه فرمانده اسراییلی درباره ترور سردارسلیمانی به آمریکا گفته بود

آنچه فرمانده اسراییلی درباره ترور سردارسلیمانی به آمریکا گفته بود

رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» در مصاحبه ای اختصاصی تشریح کرد که درباره ترور سردار سلیمانی به آمریکایی ها چه گفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «تامیر هایمان» (Tamir Hayman) رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» در مصاحبه‌ای اختصاصی به جویش نیوز گفت: اسرائیل ایالات متحده را متقاعد کرد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی یک «تهدید فوری» برای سربازان آمریکایی است.

به گزارش این رسانه، «تامیر هایمان» پیشتر نیز گفته بود که اسراییل اطلاعاتی را درباره سردار سلیمانی به آمریکا ارائه داده بود، اما بیان عبارت «تهدید فوری» همان چیزی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به کار برد که نشان می دهد اطلاعات اسرائیل بود که به این حمله منتهی شد. ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از ترور (سردار) سلیمانی در جمع خبرنگاران ادعا کرده بود: «سلیمانی در حال طراحی حملات قریب الوقوع و شوم علیه دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی بود؛ اما ما در عمل او را گرفتار کرده و به او خاتمه دادیم».

جوییش نیوز دامه داد: ۳ سال پیش، حمله هوایی آمریکا به کشته شدن (شهادت سردار) قاسم سلیمانی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق منتهی شد، رویدادی که منجر به جنگ تقریباً همه جانبه بین تهران و واشنگتن شد. ایران همچنان تهدید به گرفتن انتقام از این ترور می کند و آن را حمله «تروریستی» به یک مقام ایرانی می خواند.

رییس سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونسیتی اضافه کرد: پس از اینکه شبه نظامیان (سردار) سلیمانی به شکست داعش کمک کردند، ایالات متحده «سر راه او ایستاده بود، زیرا می خواست خاورمیانه (غرب آسیا) را کنترل کند. بنابراین تمرکز او از داعش به حضور آمریکا در منطقه تغییر کرد.»

وی ادامه داد: سرائیل آمریکا را متقاعد کرد که سلیمانی علیه آمریکایی ها فعالیت های بدخواهانه ای انجام می دهد. ایالات متحده عمدتاً بر مبارزه با تروریسم متمرکز بود نه ایران! ما اطلاعات و تحلیل های مشترکی را ارائه کردیم و در طول مدت طولانی آنها (آمریکایی ها) در نهایت متقاعد شدند که سلیمانی تهدیدی فوری برای جان آمریکایی‌ ها و موقعیت راهبردی آن در خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«هایمان» با تاکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «منحصر به فرد و دارای مهارت های بزرگ فرماندهی بود» ادعا کرد: او در سال ۲۰۱۶ یک طرح جامع را در مورد چگونگی تضمین تبدیل شدن سوریه به لبنان دوم ارایه داده بود!

گفتنی است که پس از جنایت دولت ترامپ در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران با چندین فروند موشک پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را گلوله باران کرد، اقدامی که به اذعان آمریکایی‌ها به ضربه مغزی تعداد کثیری از تروریست های اشغالگر آمریکایی منتهی شد.

همچنین پارلمان عراق نیز طرح اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور را به اتفاق آراء تصویب کرد؛ این در حالیست که این قانون در دولت پیشین عراق (مصطفی الکاظمی) به صورت کامل اجرایی نشد.

کد خبر 5678080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مردم IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 7
      یعنی شما آنقدر بی عرضه هستید که نمی توانید چند تا فرمانده اسراییلی را شکار کنید ..پس لبنانی ها چکار میکنند ...
    • ناشناس IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 5
      اکثر ترورها در ایران و خارج از ایران توسط سازمان جاسوسی اسراییل آمریکا انگلیس و فرانسه و..انجام می گیرد بدلیل قدرت و نفوذ سرمایه داران یهودی حامی اسراییل در کشورها ضددین با جمهوری اسلامی در برنامه های رژیم اسراییل قرار گرفته بهرحال ما هر چند اندک نباید روابطمان را با کشورها از دست بدهیم اکثر روزن
    • یک ایرانی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 9
      ما ایرانیان تا انتقام حاج قاسم ازپای نمینشینیم وقاتلان را تانفرآخرشان بدرک واصل خواهیم کرد،مطمئن باشید
    • دهقان IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      3 2
      تا اسراییل غاصب وجود داشته باشه هیچ نقطه از جهان رنگ آرامش به خود نخواهد دید
    • حاج هومن-فلاح IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 1
      اسرائیل سست ترازخانه عنکبوت است
    • جواد IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      اسرائیل مرزهایش بسته و محدود هست و اندازه یک محله تهران هست،،راحت کنترل میشه و بیگانه نمیتونه بهش راه پیدا کنه و عملیات فردی در داخل بسیار مشکله،،،البته بچه های سپاه عملیات های زیادی انجام دادن که رسانه ای نمیکنن،،ایشالا کمر اسرائیل و آمریکا رو خواهیم شکست