۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

دانشگاه لرستان با آمادگی کامل نوبت اول کنکور ۱۴۰۲را برگزار می‌کند

دانشگاه لرستان با آمادگی کامل نوبت اول کنکور ۱۴۰۲را برگزار می‌کند

خرم‌آباد- معاون دانشگاه لرستان تاکید کرد: این دانشگاه با آمادگی کامل نوبت اول کنکور ۱۴۰۲را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل رُک‌رُک امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲، همزمان با سراسر کشور، در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه، در استان لرستان با رقابت حدود ۳۰ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد: تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است؛ در استان لرستان حدود ۳۰ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، هفت هزار و ۲۲۹ نفر در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان، گفت: داوطلبان در گروه‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر برای رقابت کنکور ثبت‌نام کرده‌اند.

رُک‌رُک، بیان داشت: تدابیر لازم از جمله رعایت فاصله‌گذاری بین صندلی‌های داوطلبان، سیستم‌های گرمایشی، مدیریت ترافیک و سایر موارد، اندیشیده شده است.

وی، بیان کرد: هیچ‌گونه مشکل خاصی تا این لحظه ایجاد نشده است و دانشگاه لرستان با آمادگی کامل، نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ را برگزار می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، ادامه داد: امسال، نخستین بار است که کنکور سراسری در دو نوبت برگزار می‌شود؛ دروس عمومی حذف شده‌اند و پرسش‌های آزمون از دروس تخصصی‌اند.

رک‌رک، تصریح کرد: داوطلب، این انتخاب را دارد که در هر کدام از دو نوبت کنکور یا هر دو نوبت شرکت کند و در نهایت براساس امتیاز بهتری که در هر کدام کسب می‌کند انتخاب رشته کند؛ به عبارت بهتر، داوطلب، به جای یک بار، دو دفعه در طول سال، فرصت شرکت در کنکور را دارد.

وی، عنوان کرد: در ارزشیابی نهایی داوطلب، ساز و کار این‌گونه است که ۴۰ درصد امتیاز، به سوابق تحصیلی داوطلب اختصاص دارد و ۶۰ درصد متعلق به آزمون (کنکور) است.

بنابر این گزارش، در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان، از مجموع هفت هزار و ۲۲۹ نفر داوطلب، بیشترین، با ۴۴ درصد، متعلق به گروه علوم تجربی است.

کد خبر 5686138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha