۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۲

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

اقناع مشروط گودرزی از پاسخ‌های وزیر صمت درباره تصادفات

اقناع مشروط گودرزی از پاسخ‌های وزیر صمت درباره تصادفات

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس به صورت مشروط از توضیحات وزیر صمت قانع شد و تاکید کرد که باید اصلاحات و اقدامات لازم در حوزه کیفیت خودرو انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی سوال حسین گودرزی نماینده ازنا و درود از سید رضا فاطمی‌امین مبنی اینکه بر برابر گزارش رئیس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره‌ای اخیر ۵۹ خودرو در شهرستان بهبهان ایربگ هیچ کدام از ۵۹ خودرو تصادفی باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟ آیا اراده‌ای برای برخورد با سازندگان ارابه‌های مرگ در وزارت صنعت وجود دارد، در دستورکار قرار گرفت.

این نماینده پس از استماع پاسخ‌های فاطمی امین، مشروط بر انجام اصلاحات و اقدامات لازم در حوزه کیفیت خودرو و ارائه گزارشی در این خصوص طی ۶ ماه آینده از سوی فاطمی امین به کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از پاسخ‌های وزیر صمت قانع شد.

تعداد متوفیان تصادفات کم نشده

این نماینده در تشریح سوال خود، گفت: طبیعی است مشکلات در حوزه خودرو مربوط به دوران وزارت فاطمی امین نیست و دراز مدت است. عوامل مختلفی از جمله راه، عامل انسانی، محیط و کیفیت خودرو در زمینه مشکلات در حوزه خودرو دخیل هستند و ما بر موضوع کیفیت خودرو در حوزه وزارت صمت تمرکز داریم.

گودرزی ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر نسبت تصادفات تقریباً تفاوت معناداری ندارد و نه تنها تعداد متوفیان تصادفات کم نشده بلکه در سال ۱۴۰۰، این آمار ۹ درصد افزایش یافته است. بر اساس آمار موجود در سال، ۱۷ هزار کشته و ۳۱۷ هزار مصدوم در تصادفات داریم. این سوال از وزیر صمت مطرح است که نقش مثبت وزارت صمت در کاهش تلفات چیست؟

نماینده مردم ازنا در مجلس تصریح کرد: تعداد تلفات ما ۲ برابر قاره اروپا، ۵ برابر آلمان، ۵ برابر ژاپن و ۱۰ برابر نروژ است که قابل توجیه نیست. همچنین بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در ایران ۷ درصد تولید ناخالص ملی معادل با ۲۶ میلیارد ریال یعنی حدود ۶۵ درصد درآمدهای نفتی هزینه تلفات جاده‌ای است که این میزان بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است.

کد خبر 5696757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha