۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان:

قرارگاه مدیریت کوچ در اصفهان تشکیل شود

قرارگاه مدیریت کوچ در اصفهان تشکیل شود

اصفهان- مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گفت: لازم است برای رصد، کنترل و ارزیابی اجرای طرح مدیریت کوچ استان قرارگاه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قنبری ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه استانی ساماندهی و مدیریت کوچ با بیان اینکه سالی یک بار در خصوص مسائل کوچ جلسه برگزار می‌شود در حالی که در مدت اجرای طرح رصد، کنترل و ارزیابی وجود ندارد، اظهار داشت: استان اصفهان از حدود ۲۵ اسفندماه تا پایان اردیبهشت هر سال درگیر طرح مدیریت کوچ است و از این رو لازم است که قرارگاهی تحت عنوان مدیریت کوچ تشکیل شود.

وی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه مدیریت کوچ می‌توان هر دو هفته یک بار جلساتی برگزار و روند اجرای طرح را بررسی و ارزیابی کرد تا تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم به لحظه و سریع باشد.

قنبری تصریح کرد: اگر که امسال وزارت کشور به مسئله کوچ ورود کرده لازم است جلساتی در سطح ملی برای طرح مسائل کوچ و حل و فصل آنها برگزار شود که برای مثال خارج از فصل کوچ از بوشهر اجازه شروع کوچ و بارگیری عشایر داده نشود.

وی با بیان اینکه در خصوص مدیریت کوچ باید در سطح ملی تصمیم‌گیری و مصوبه ابلاغ شود، اظهار داشت: اگر این مسئله در سطح ملی مطرح شود و درباره موضوعاتی چون ایمنی جاده و مسائل امنیتی راه‌ها قرارگاه حکم کند و ضوابط و قوانین دامپزشکی برای اجازه ورود دام، می‌توان مسائل موجود کوچ زودهنگام را کنترل کرد.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان تاکید کرد: لازم است یک جلسه منطقه‌ای با محوریت تهران برگزار شود تا دستگاه ملی جلوی بارگیری و شروع کوچ زودهنگام از استان‌های مبدا را بگیرد.

قنبری همچنین به لزوم کنترل‌های هوشمند خطوط و ایل‌راه‌ها با بکارگیری یگان‌های پهپاد اشاره کرد و گفت: تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی به کنترل‌های هوشمند جایگزین استقرار نیرو در مناطق شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت قانونی شوراهای عشایری برای مدیریت کوچ تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است پلیس پیشگیری از وقوع جرایم توجه ویژه‌ای برای کنترل منازعات در حومه روستاها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه استانی ساماندهی و مدیریت کوچ با حضور فرمانداران شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، فریدن، خوانسار، چادگان و نجف آباد و نماینده پلیس راه، اداره امور عشایر استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صبح سه‌شنبه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار و در خصوص ساماندهی عشایر در موسم کوچ بهاره بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5714478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha