۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۵

در سال زراعی جدید صورت می‌گیرد؛

کشت ذرت بذری در بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین

کشت ذرت بذری در بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تفاهم نامه کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری در استان قزوین منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جلیلوند صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: برای سال زراعی جدید تفاهم نامه کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری در قزوین منعقد شده است.
وی افزود: این قرارداد در راستای اجرای کشاورزی قراردادی پیوست طرح الگوی کشت و به منظور برنامه‌ریزی جهت تولید بذر ذرت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشاورزی استان بین شرکت توسعه کشت ذرت و سازمان جهاد کشاورزی استان منعقد شد.

وی اضافه کرد: موضوع این قرارداد همکاری و تعامل در راستای اجرای کشت ذرت بذری هیبرید در استان قزوین به میزان ۳۰۰ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است که باید برای تحقق آن برنامه تولید بذر ذرت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه به نحو مطلوب اجرایی شود.

جلیلوند تصریح کرد: برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد بین سازمان و شرکت در راستای ترغیب زارعان به منظور توسعه کشت ذرت بذری و همچنین برنامه‌ریزی برای دستیابی به سطح سبز حداقل ۳۰۰ هکتار ذرت بذری هیبرید از اراضی آبی استان در کشت بهاره از عمده اهداف این قرارداد است.

به گفته این مسئول، خدمات فنی، حمایت و پشتیبانی از زارعان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و تسویه حساب به موقع ماده از دیگر مواردی است که درون این قرارداد به آن اشاره شده است.

جلیلوند بر بکارگیری تمامی توانمندی موجود شامل تأمین به موقع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه تاکید کرد و اظهار داشت: همه بخش‌های مربوطه باید در اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی، کلاس بازدید، کارگاه‌های آموزشی، مزارع نمایشی و مزارع تحقیقی اهتمام ورزند.

کد خبر 5715205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha