۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

صدور مجوز فروش اموال مازاد دو سازمان دولتی آذربایجان شرقی

صدور مجوز فروش اموال مازاد دو سازمان دولتی آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از صدور مجوز فروش اموال مازاد دو سازمان دولتی آذربایجان شرقی به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد تومان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرشکاران اظهار کرد: بر این اساس اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تأمین هزینه‌های اتمام طرح‌های نیمه تمام به فروش می‌رسد و دانشگاه علوم پزشکی تبریز سه هزار میلیارد تومان و جهاد کشاورزی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را می‌توانند به فروش برسانند.

وی همچنین به تحقق بیش از ۶۶ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و تخصیص ۳.۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این سفر اشاره کرد و گفت: از پنج هزار میلیارد تومانی که در این سفر مصوب شد این میزان تخصیص یافته و با تلاش دستگاه‌های اجرایی در استان، ۲.۵ هزار میلیارد تومان آن دریافت شده است.

فرشکاران گفت: این رقم برای استان و پروژه‌های استانی فرصتی مغتنم است و پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تناسب پیشرفت و اهمیت، مد نظر قرار گرفته و این تخصیص باید از طریق دستگاه‌ها جذب و اجرا شوند.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های حوزه‌های مختلف با اولویت بندی در دست اجراست و دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حداکثر جذب از اعتبارات تخصیصی را به دست بیاورند.

فرشکاران به حساسیت استاندار در مورد اتمام طرح‌های نیمه تمام نیز اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۲ همین روال اخذ تخصیص را ادامه می‌دهیم و ادارات برای جذب و هزینه اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ فرصت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی و همچنین دستگاه‌های اجرایی بر این است تا تخصیص و جذب اعتبار را همسان سازی کنند تا همزمان با تخصیص، جذب نیز صورت گیرد و طرح‌های نیمه تمام در حال اجرا، تکمیل شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اتفاقات خود در حالی در استان رخ می‌دهد که در جنگی اقتصادی و ترکیبی قرار گرفته ایم، افزود: جنگ اقتصادی ناملموس با متغیرهای متفاوت به طور کامل با معیشت مردم در ارتباط است و دشمن قابل رؤیت نبوده از این رو کار دشواری پیش رو داریم.

فرشکاران گفت: در این جنگ که ترکیبی از اقدامات علیه ایران بوده و تفکرات جوانان و مردم در ان هدف اصلی است تمام دشمنان علیه ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند و دلیل آن، توانمند شدن ایران اسلامی در بسیاری از زمینه هاست و وقتی دشمن با این همه هزینه موفق نمی‌شود دچار یاس و نامیدی شده و به جنگ اقتصادی روی می‌آورد.

وی اضافه کرد: البته عملکرد آذربایجان شرقی در دوران فشار و تحریم به سبب حضور بخش خصوصی قوی، قابل قبول و خوب است و به دلیل اینکه سبک تجاری منشی بخش خصوصی در استان بالاست و این بخش به دنبال سرمایه خود و ارزش افزوده بالاست از این رو به دنبال تطبیق خود با بازار جهانی بوده و همین هدف موجب موفقیت آنها شده است.

فرشکاران گفت: استان جایگاه بخش خصوصی را درک کرده چون که در این بخش بهره وری بالاست و کنترل حاشیه سود برای بخش خصوصی حساس و مهم است و به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها، بخش خصوصی با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 5725288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha