۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

سرهنگ کاویانی:

اقدامات پلیس در مواجهه با مجرمان سخت، خشن و عبرت آموز خواهد بود

اقدامات پلیس در مواجهه با مجرمان سخت، خشن و عبرت آموز خواهد بود

رییس سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: یقین بدانید اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۲ سخت، خشن و عبرت آموز خواهد بود و ما بنا داریم در سال بعد به صورت دائمی مردم را از این اقدامات مطلع سازیم.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ پیام کاویانی در حاشیه طرح جمع آوری و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات موسوم به طرح اقتدار و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیگر منتظر اقدامات خرابکارانه اراذل و اوباش نخواهیم ماند و پیش از اقدام خرابکارانه، آنان را دستگیر می‌کنیم گفت: هر فردی که به هر نحوی سلاح گرم را نگهداری، حمل و یا استفاده کرده بودند؛ دستگیر شده و برای هریک پرونده قضائی تشکیل شد.

سرهنگ پیام کاویانی رئیس سازمان اطلاعات پلیس پایتخت افزود: دو نفر از کسانی که وظیفه توزیع مشروبات الکلی را به عهده داشتند دستگیر شدند. ۹۶ نفر از عناصر لاابالی که در مراکز قمار و پاتوق‌های اوباش حضور داشتند و ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس که بسیاری از آنها با ترساندن شهروندان مانع دادن گزارشی به پلیس شده بودند؛ دستگیر شدند. ۳۴ قبضه سلاح گرم و چهار دستگاه خودروی سواری اراذل و اوباش ضبط شد. بالغ بر ۸ تن مواد پیش‌ساز مواد محترقه که به صورت غیرمجاز در کارگاه‌های فاقد مجوز در حال تولید بودند کشف و ضبط شد. بالغ بر ۲۶۲۰ مکان صنفی که بنا به اخباری که به پلیس رسید به پاتوق افراد اراذل و اوباش تبدیل شده بود؛ مورد بازرسی قرار گرفت و به صاحبان این واحدهای صنفی تذکر داده شد که در صورت ادامه این روند ناچار به پلمپ این واحدها خواهیم بود.

سرهنگ کاویانی افزود: در حوزه نزاع‌های فردی نه درصد و در حوزه نزاع‌های جمعی پنج درصد کاهش جرایم را داشتیم. به لحاظ موارد مزاحمت اراذل و اوباش ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. قمه کشی و درگیری اراذل و اوباش هم ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. کشفیات سلاح اراذل و اوباش هفت برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به فرارسیدن سال نو و چهارشنبه آخر سال گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم چهارشنبه آخر سال کنار فرزندانتان باشید و اجازه ندهید فرزندان از اقلام خطرناک و غیرمجازی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنند.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس پایتخت افزود: افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم و امنیت شهر کرده و با مواد محترقه اقدام به خطرآفرینی می‌کنند تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود. یقین بدانید اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۲ سخت، خشن و عبرت آموز خواهد بود و ما بنا داریم در سال بعد به صورت دائمی مردم را از این اقدامات مطلع سازیم.

کد خبر 5726485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha