۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷

کرملین: مشارکت ناتو در جنگ اوکراین رو به افزایش است

کرملین: مشارکت ناتو در جنگ اوکراین رو به افزایش است

سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد ارسال مداوم سلاح به اوکراین، موید مشارکت روز به افزایش ناتو در جنگ اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به نظامی گری ادامه دار دولت لهستان در نبرد اوکراین هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد که تصمیم دولت ورشو برای ارسال جت های جنگنده به کی یف، موید افزایش مشارکت کشورهای عضو ناتو در درگیری اوکراین و روسیه است.

سخنگوی کرملین هشدار داد که تجهیزاتی که دولت لهستان به مقصد کیف ارسال می کند، از سوی روسیه نابود خواهند شد.

پسکوف همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص توافق صادرات غلات از بنادر دریای سیاه افزود روسیه تصمیم گرفته است تا توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه را به مدت ۶۰ روز تمدید کند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لهستان می تواند ظرف هفته های آینده جنگنده های میگ -۲۹ را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

نخست وزیر لهستان، که کشور پا به پای کشورهای غربی بر ارسال سلاح به اوکراین مداومت دارد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که انتقال جنگنده های مذکور می تواند ظرف چهار تا شش هفته آینده صورت گیرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5735480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha