۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۱

دوشنبه شب در معراج شهدا؛

تهرانی‌ها با شهیدان حیدری و مهقانی وداع کردند

تهرانی‌ها با شهیدان حیدری و مهقانی وداع کردند

مراسم وداع با پیکر شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی جعفرآبادی شب گذشته با حضور جمع زیادی از مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی جعفرآبادی» شامگاه روز دوشنبه ۱۴ فروردین در معراج شهدای تهران برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۲۱ آغاز شد، پیکرهای شهدا در میان انبوه جمعیت وداع کنندگان و خانواده شهدا، در حسینیه معراج الشهدا وداع شد. سینه زنی و نحوه خوانی با حضور مردم تا پاسی از نیمه شب ادامه یافت.

تهرانی‌ها با شهیدان حیدری و مهقانی وداع کردند

مادر شهید حیدری در حاشیه این مراسم، درباره اخلاقیات شهید حیدری می‌گوید: او خیلی آبرودار بود و حلال و حرام سرش می‌شد. میلاد در پنج‌سالگی پدر خود را از دست داد، پدرش افسر نیروی انتظامی بود و در حین مأموریت از دنیا رفت، هم پدر بودم و هم مادر.

وی گفت: آخرین خاطره‌ام این بود که روزی در مسجد جزءخوانی قرآن می‌کردم، میلاد به من زنگ زد و گوشی را خاموش کردم، شب با من تماس گرفت «چرا گوشی خود را خاموش کردی؟» دلم ترکید، در حالی که هیچ وقت این‌طور با من صحبت نکرده بود، همیشه به من می‌گفت «به حضرت زینب سلام بده.» آخرین بار به او گفتم «به سوریه نرو، چند باری رفتی.» گفت «از تو بعید است.» گفتم «شهیدت نکنند؟» گفت «یعنی سعادت پیدا می‌کنم؟»

شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه چند پیش مورد حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق قرار گرفتند. در این حملات میلاد حیدری به شهادت رسید و مقداد مهقانی پس از تحمل جراحات فراوان، شامگاه روز ۱۲ فروردین به هم‌رزمان شهید خود پیوست.

مراسم تشییع پیکر این شهدا امروز سه شنبه ۱۵ فروردین تا ساعتی دیگر در میدان آئینی امام حسین (ع) تهران برگزار می‌‎شود و پیکرهای شهدا پس از تشییع برای تدفین به سمت زادگاهشان منتقل خواهد شد.

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی جعفرآبادی» می‌توانید از طریق این پیوند مراجعه کنید.

کد خبر 5746083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 0
      سلام بر ملت شهید پرور روح هر دو شهید شاد باشد شهدا مایه افتخار ملت ایران هستند تسلیت به خانواده هردو شهید و مردم ایران
    • محمدحسین IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      خوش به سعادت‌شون! 💚🌱🇮🇷