۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مردمی‌سازی تبلیغ رویکرد سال جدید است

مردمی‌سازی تبلیغ رویکرد سال جدید است

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از مردمی‌سازی تبلیغ به عنوان رویکرد جدید این اداره‌کل در سال جدید یاد کرد.

به گزاش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید احمدی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیینی مجامع تبلیغات اسلامی استان زنجان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی و با رویکرد جدید در چند راهبرد کلان و ذیل این راهبردها برنامه‌های متعددی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبردها مردمی‌سازی تبلیغ است، افزود: در این راهبرد تلاش بر این است که تک‌تک آحاد مردم در قامت یک مبلغ در جامعه حضور داشته باشند و صرفاً تبلیغ دین مختص روحانیت نباشد و در حوزه رسانه، قرآن و در عرصه‌های مختلف، همه مردم با الهام گرفتن از حوزه‌های علمیه و منابع اصلی دین بتوانند در عرصه‌های تبلیغ حضور جدی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای جدید این سازمان در کنار مردمی‌سازی تبلیغ، بحث گفتمان‌سازی است تا بتوانیم با این رویکرد، اسلام ناب را در عرصه‌های مختلف، گفتمان غالب جامعه قرار دهیم، تصریح کرد: به همین خاطر تلاش داریم در حوزه رسانه قدم‌های موثری برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در رویکرد جدید ۱۶ ساعت آنتن رسانه ملی در ماه مبارک رمضان در اختیار این سازمان است تا برنامه‌های مختلف تولیدی در حوزه تبلیغا دین پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان دارای شبکه عظیم فعالان فرهنگی و نیز ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی مختص اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این تعداد موسسه قرآنی فارغ از موسسه‌هایی است که زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ امام محله و امام پایگاه‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان مشغول احیای ائمه اهل‌بیت (ع) و نیز ترویج دین هستند، ابراز کرد: همچنین بالغ بر ۷۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعال است که برخی از این هیئات شاخص هستند.

وی از فعال بودن بالغ بر ۳۰۰ مداح در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در استان داریم که فعالیت خوبی در حوزه رسانه داشته‌اند و معتقدیم با این شبکه عظیم مردمی توانسته‌ایم تا حدودی به برخی از مباحث و مسائلی که حول دغدغه مقام معظم رهبری بوده است، اهتمام بورزیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه باور داریم که هجمه دشمن زیاد است، افزود: اما با این وجود وضعیت خوبی با تلاش‌های صورت گرفته در برخی از حوزه‌ها داشته و نیاز است که برخی از حوزه‌ها را نیز تقویت کنیم.

احمدی یادآور شد: همواره به دنبال شناسایی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای ابلاغ پیام اهل‌بیت (ع) به آحاد جامعه هستیم.

همزمان با برگزاری با نشست تبیینی مجامع تبلیغات اسلامی استان زنجان از پوستر جشنواره رسانه ای رائد (اولین جشنواره رسانه ای مجمو عه های فرهنگی تبلیغی استان زنجان) رونمایی شد.

کد خبر 5747826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha