۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷

فرماندار خوی خبر داد؛

۳۷۱ تن کالا از گمرک خوی به خارج از کشور صادر شد

۳۷۱ تن کالا از گمرک خوی به خارج از کشور صادر شد

ارومیه - فرماندار شهرستان خوی از صادرات بیش از ۳۷۱ تن کالا طی سال گذشته از گمرک ریلی رازی و گمرک زمینی این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله کاظمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرز رازی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷۱ تن کالا به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار از گمرک ریلی رازی و گمرک زمینی شهرستان خوی به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به پارسال از نظر ارزش ۲۰ درصد و وزن ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی را کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و ایتالیا است، افزود: گمرکات شهرستان خوی با قرار گرفتن در مسیر شاهراه تجاری ایران به ترکیه و اروپا نقش بسیار مهمی را در توسعه تجارت و صادرات دارد.

فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره ظرفیت و پتانسیل‌های مرز رازی عنوان کرد: دستگاه ایکس ری خودرویی پایانه مرزی رازی در اسرع وقت نصب و فعالیت خودش را شروع خواهد کرد.

کاظمی با بیان اینکه استقبال مسافران از پایانه رازی جهت تردد به کشور همسایه گفت: با هماهنگی‌های انجام یافته پایانه مرز رازی در روزهای گذشته به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: صادرات محصولات کشاورزی از روز گذشته شروع کرده و صادرات و واردات به صورت ترانزیت در اولین فرصت ممکن انجام خواهد یافت.

گفتنی است مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه دارد، گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

مرز رازی با تردد سالانه نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پرترددترین مرز زمینی کشور است.

کد خبر 5748148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha