۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی اعلام کرد؛

درآمد ۷۵۰ میلیون تومانی صنایع دستی عشایر خراسان جنوبی در نوروز

درآمد ۷۵۰ میلیون تومانی صنایع دستی عشایر خراسان جنوبی در نوروز

بیرجند- مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از درآمد ۷۵۰ میلیون تومانی فروش صنایع دستی عشایر استان با برپایی سیاه چادرهای عشایری در نوروز خبر داد.

ابراهیم ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر قشر بسیار زحمتکشی از جامعه هستند که بیش از اینکه مصرف کننده محسوب شوند خود تولیدکننده می‌باشند.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۲۸۷ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشایر علاوه بر تولید محصولات لبنی و پروتئینی و دامی مرزبانان خوبی برای دفاع از حریم کشور هستند و همپای مرزبانان تلاش می‌کنند، یادآور شد: اکثر عشایر استان در مرزها زندگی می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه در ایام نوروز عشایر برای استقبال از مسافران نوروزی و همچنین فروش محصولات تولیدی خود در ورودی شهرها اقدام به برپایی سیاه چادر نموده‌اند، افزود: عشایر استان امسال با برپایی ۲۵ سیاه چادر به استقبال از مسافران پرداخته که از این تعداد ۱۵ سیاه چادر در ورود شهرها و ۱۰ سیاه چادر در سطح شهرها برپا بوده است.

وی به استقبال خوب گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید و آشنایی با زندگی عشایر در استان اشاره داشت و گفت: در نوروز امسال ۳۶ هزار گردشگر از مناطق عشایری استان بازدید و همچنین بیش از ۹۸ هزار نفر نیز از سیاه چادرهای عشایری برپا شده در استان استقبال کرده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادرها و فروش صنایع دستی در آنها ۷۵۰ میلیون تومان درآمد برای عشایر استان داشته است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۵۷ درصدی تولیدات عشایری استان در سال گذشته افزود: مجموع ارزش تولیدات عشایر استان در طی سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 5751197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha