۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۰

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آماده مقابله با اقدامات نتانیاهو در همه میادین هستیم

آماده مقابله با اقدامات نتانیاهو در همه میادین هستیم

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که ما آماده مقابله با هرگونه اقدام نتانیاهو در تمامی میادین هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در نشست «سپر قدس، کرانه باختری به سوی مرحله‌ای جدید» در سخنانی اعلام کرد: «ما آماده مقابله با هرگونه اقدام نتانیاهو در تمامی میادین هستیم، زیرا مقاومت بیانگر وحدت، قدرت، اقتدار و عزم و اراده است.»

هاشم صفی الدین در ادامه افزود: «سیاست‌های برخی حاکمان موجب شده تا میان مقاومت و ملت‌ها فاصله بیفتد و زمانی که ملت‌ها از مقاومت دور شوند، دشمن دست به طغیان و تجاوز خواهد زد.»

به گفته رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، قضیه فلسطین و قدس در تمامی عرصه‌ها محور اساسی هستند.

صفی الدین همچنین گفت: «محور مقاومت موجب وحدت‌بخشی به مقاومت شد و به راهکاری برای برچیدن و زوال و نابودی رژیم اشغالگر تبدیل شد.»

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان این را نیز افزود: «اگر کرانه باختری امروز سپر قدس است، پس ما نیز همه سپر کرانه باختری، قدس و فلسطین هستیم. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم و اقدام خواهیم کرد و آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی هستیم.»

در هفته‌های اخیر مناطق مختلف قدس و کرانه باختری تنش‌های گسترده‌ای را شاهد بوده و طی آن شمار زیادی از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند. نظامیان صهیونیست با استفاده از خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین نظامی به این مناطق در کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت فلسطینیان کردند.

پیش از این نیز، «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده بود که مقاومت در کرانه باختری در حال رشد و تقویت بوده و شعله مقاومت در این منطقه خاموش نشده است. وی ادامه داد: «ما اجازه نخواهیم داد که اشغالگران اسرائیلی از اسرای فلسطینی سو استفاده کنند. همگان می‌دانند که هر اقدامی که زندگی اسرای فلسطینی را تهدید کند و کرامت آنها را زیر سوال ببرد با واکنش شدید رو به رو خواهد شد.»

العاروری بیان کرد: «دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی استفاده کرده و به شهرک نشینان صهیونیست اجازه دهد مراسم دینی خود را در آنجا اجرا کنند. این سیاست قطعاً با واکنش ملت فلسطین رو به رو خواهد شد.» وی گفت: «صهیونیستها بدانند که اقدامات آنها بدون واکنش شدید از سوی ملت فلسطین و نیروهای مقاومت باقی نخواهد ماند.»

پیشتر، باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰۰ فلسطینی را تنها در کرانه باختری و قدس بازداشت کرده است. این در حالی است که ۱۲۰۰ مورد از مجموع بازداشت‌ها مربوط به شهر قدس بوده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست طی شب چند گذشته نیز بیش از ۴۰۰ نمازگزار و اعتکاف‌کننده در داخل مسجد الاقصی را بازداشت کردند. باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که برخی افراد در قدس طی سال‌های اخیر بیش از ۴۰ مرتبه بازداشت شده‌اند. به گفته این مرکز حقوقی، ساکنان قدس علاوه بر بازداشت، با تبعید، حبس خانگی و جریمه‌های سنگین مالی هم مواجه هستند.

کد خبر 5753435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha