۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خوشنویسی شریف‌ترین هنر بصری جهان اسلام است

خوشنویسی شریف‌ترین هنر بصری جهان اسلام است

تبریز-نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خوشنویسی را شریف ترین هنر بصری جهان اسلام دانست و گفت: این هنر در متن زندگی مردم جاری و همواره مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آئین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد: هنر خوشنویسی دارای امتیاز و کمالاتی است چون که این هنر با حروف و کلمات ارتباط دارد و حروف و کلمات نیز با معانی و مفاهیم پیوند دارند و معانی و مفاهیم هم با حقیقت گره خورده است.

وی افزود: خط، مهمترین و کامل‌ترین ابزار انتقال حقایق، معانی، اشارات و رموز است؛ هنری که ارتباط آن با رموز و حقایق بیشتر است، زیبا نگاشتن آن نیز تابع شرف و فضیلت محتوا است.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: اصالت این هنر از دین ریشه گرفته و همواره در خدمت معنویت بوده و استمرار یافته است از این جهت در جهان اسلام همواره اندیشمندان، بزرگان و علما به خوشنویسی اهتمام ویژه ای داشته‌اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه هنرمند خوشنویس علاوه بر ذوق و سابقه هنری باید به دانش‌های بصری، معرفتی و عرفانی هم مجهز شود، افزود: خوشنویسی تنها هنری است که ابتذال در آن راه نیافته و شایسته است همه برای پاسداشت آن همت کنیم و خوشنویسان را عزیز بشماریم.

وی با پراهمیت خواندن برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند ضمن تحرک بخشی به هنرمندان باتجربه باعث کشف استعدادهای جدید و جوان شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: هنر خوشنویسی در ذات خود هنری اسلامی است و بهره گیری از آن در مناسبت‌های مختلف و به خصوص در مناسبت‌های مذهبی ضروری است و واقعه غدیر هم به عنوان یکی از بزرگترین وقایع اسلام از بهترین موضوعات برای برگزاری این جشنواره است.

کد خبر 5754002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha