۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد

۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد

اهواز- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته، پنج فروند کشتی حامل انواع کالاهای اساسی به تناژ ۳۴۸ هزار و ۶۱۸ تن در اسکله‌های غلات بندر امام پهلوگیری کردند.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این کشتی‌ها شامل ۲ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به تناژ ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تن و سه فروند کشتی حامل ذرت به تناژ میزان ۲۲۱ هزار و ۶۱۵ تن هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ فروند کشتی حامل ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالاهای اساسی در لنگرگاه بندر امام به دلیل مشکلات ارزی و اسنادی وجود دارند، تاکید کرد: رفع مشکل این کشتی‌ها به حوزه‌های اقتصادی، گمرکی و بانکی بر می‌گردد که روند پیگیری‌ها برای ورود این کشتی‌ها به اسکله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام اینکه موجودی فعلی کالاهای اساسی در انبارهای موقت نگهداری کالا در بندر امام یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ تن برآورد شده است، ادامه داد: همچنین موجودی فعلی روغن خوراکی در مخازن نگهداری این کالا در بندر امام ۲۵۵ هزار و ۳۹۱ تن است.

آقایی با اشاره به اینکه مجموع کالاهای اساسی دپو شده در انبارها و مخازن موقت نگهداری کالا در بندر امام در مجموع ۲ میلیون ۲۶ هزار و ۳۲۹ تن گزارش شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های این بندر هفت فروند است و امکان پهلوگیری سه فروند کشتی دیگر وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

کد خبر 5755701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha